Els alumnes de 1r de batxillerat participen en una xerrada organitzada pel Parc de Recerca Biomèdica

1r Batxillerat

Participem al col·loqui del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona

El passat divendres 10 de juny, alguns alumnes de l’itinerari Social i Humanístic van participar en un col.loqui organitzat pel Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona.

Aquesta jornada de reflexió i participació ha estat organitzada a partir d’una primera jornada que es va fer a Boston, i que seguirà a Hannover. L’objectiu d’aquestes jornades és mostrar i convidar al públic, i en concret, als estudiants de batxillerat, a participar en una sèrie de debats sobre un camp d’investigació que es troba en ràpid desenvolupament: el dels sistemes vius multicel·lulars desenvolupats mitjançant enginyeria, els quals  es poden dissenyar per tal d ́executar funcions específiques. Els científics d’aquest camp d’investigació estan aprenent a provar nous fàrmacs sobre sistemes de teixits humans reals que creixen fora del cos humà. I com en qualsevol investigació en desenvolupament, sorgeixen moltes qüestions ètiques al voltant d ́aquests estudis i es vol escoltar l’opinió dels estudiants al respecte.

Els nostres estudiants van participar en taules -col.loqui juntament amb estudiants d’altres escoles i instituts, i en la cloenda es va posar en comú les idees principals del debat. Va ser molt interessant i ho van fer molt bé.