X JORNADA DE TREBALLS DE RECERCA

La Jornada de TR simula un congrés científic on els alumnes de 2n de batxillerat exposen i comparteixen les seves investigacions a tots els seus companys/es.

El passat 13 de gener es va celebrar la Jornada del Treball de Recerca. Malgrat les limitacions obligades per la situació sanitària, aquesta jornada que pretén simular un congrés científic es va dur a terme amb èxit. Per tal d’evitar les aglomeracions, els alumnes ens vam distribuir en diferents espais de l’escola sense barrejar els grups bombolla. Vam seguir telemàticament les conferències convidades i presencialment les presentacions dels treballs de recerca.

Aquesta experiència és molt enriquidora, tant pels conferenciants com pels alumnes que assisteixen com a públic. El curs passat nosaltres vam fer d’espectadors, i les exposicions dels alumnes de 2n de batxillerat ens van servir per orientar el treball que hauríem de presentar al cap d’un any. Gràcies a l’ambient professional però alhora familiar que es crea, vam aprofitar al màxim tota l’experiència i les idees innovadores per millorar la qualitat de la nostra recerca. Aquest any hem pogut comprovar de primera mà què significa ser dalt de l’escenari.

Creiem parlar en nom de tots/es al afirmar que els nervis i les pressions prèvies a l’exposició han valgut la pena. Participar en la jornada ens motiva a presentar la feina feta de la millor manera possible, procurant ser rigorosos i alhora didàctics perquè tothom pugui entendre què hem fet i com ho hem fet. En el nostre cas, vam buscar un suport visualment atractiu i diverses animacions per fer entenedora l’explicació dels nostres continguts en una llengua estrangera, l’anglès. Al cap i a la fi, l’objectiu principal és despertar l’interès d’un públic majoritàriament aliè al tema presentat, proporcionant-los alhora un exemple d’estructura de treball d’investigació.

Podem concloure, per tant, que participar a la Jornada del Treball de Recerca és la millor culminació d’un il·lusionant procés de gairebé 2 anys de durada.

Pau Arroyo i Alba Maranillo