L’acte de llegir és un acte interactiu i social.

Les classes dels Dofins, Esquirols i Ànecs han visitat l’exposició dels contes de la tardor, a la mediateca. Llegir, inventar històries o narrar contes tradicionals és un exercici fantàstic per créixer i per crear vincles amb els adults tan a casa com a l’escola. Aquest acte fomenta la imaginació, la parla, i al mateix temps s’estableixen relacions d’intimitat i de gaudir en companyia. 

Una bona pràctica lectora és essencial per desenvolupar hàbits lectors que repercuteixin positivament en el pensament i la imaginació.

“ Els llibres ens porten a mons imaginaris, inventats, fantàstics, que només existeixen gràcies a les paraules, les paraules que encenen la nostra imaginació.”

– “Amb les vocals ens hem adonat que la O la té l’Oliver al principi del seu nom!”

– Ahh! i “Ós” també comença per la “o”!
 
– Hi ha un conte a on apareixen ossos….Quin és ?
 
– Ahh! La Rinxols d’or…
 
Busquem a la biblioteca de la classe i no el tenim
 
-“A la mediateca hi ha molts contes!…”
-“Doncs li podem demanarem  l’Anna que ens ho busqui!”
 
Li enviem un mail i dies després rebem un correu dient -nos que ja ens havia preparat els contes i una sorpresa.
 
Ens haapreparat  contes de la Rínxols i molts contes de la Tardor!