PREMI JOAN PROFITÓS D’ASSAIG PEDAGÒGIC

Coincidint amb la Diada de Sant Jordi, el 23 d’abril es va atorgar el XXXIè Premi Joan Profitós d’Assaig Pedagògic amb l’Institut d’Estudis Catalans (IEC). L’obra guanyadora ha estat “Ciència, llengua i discurs. 75 accions lingüístiques per ensenyar a pensar Ciència”, de Jordi Domènech. Aquest treball ofereix una proposta pedagògica i innovadora adaptable a les classes de ciències i llengües a l’ESO, a fi que l’alumnat desenvolupi habilitats cognitivolingüístiques en diferents àmbits discursius.

El jurat també ha fet una menció honorífica a l’obra “La religió ja no és el que era. Crònica de la formació en diversitat religiosa per a mestres”, de Joan Gómez. L’autor defensa la llibertat d’ensenyament religiós com un exercici de drets fonamentals i ofereix reflexions per al tractament de la diversitat religiosa del nostre país en les seves implicacions en l’àmbit educatiu.

A l’acte de lliurament de premis hi van assistir en Toni Burgaya, director general de l’Escola Pia de Catalunya, i la Meritxell Ruiz, cap de recursos de la institució.