Posem els ous a les incubadores!

Com ja us vàrem informar, amb la visita a la granja Can Rigol d’ahir inciem l’itinerari d’aprenentatge “De tots els ous neixen pollets?”

Els objectius són treballar la reproducció del gall i la gallina per tal de fer néixer pollets a l’aula utilitzant la modelització, estudiar el concepte de reproducció tenint en compte les funcions de nutrició i relació, analitzar les interaccions de l’organisme amb el seu medi, galliner o ou segons el moment del desenvolupament en què es troba, explicar les variables del medi que es necessiten perquè es produeixi les interaccions i plantejar les interaccions d’aquests organismes amb els aspectes genètics.

Els continguts: funció de reproducció, funció de nutrició, l’hàbitat (medi, galliner), mida i pes, funció de relació (temperatura, humitat), mort, escolta activa, vocabulari científic, càlcul, quantitat i estadística.

Al llarg de l’itinerari crearan productes com ara fer una posada en comú en un mural que pot servir de guió d’investigació, dibuix individual del què hem vist a la granja i conversa del què han après, dibuix en grup del què necessitem perquè neixin pollets i posada en comú, control gràfic durant 21 dies del medi de la incubadora controlant temperatura, humitat i pes, dibuix grupal en paper vegetal del que passa dins l’ou perquè es formi un pollet i una maqueta amb materials reciclats. Com  a producte final un cop els pollets hagin nascut, durant un mes mesurarem setmanalment el seu pes i alçada, anotant en un gràfic el resultat.

Un cop acabat aquest temps els pollets tornaran a la granja.