Política de famílies a la VIII Assemblea de les Institucions Educatives de l’Escola Pia Catalunya

El dijous 17 de gener va tenir lloc a Vilanova i la Geltrú la VIII Assemblea de les Institucions Educatives. Aquest és l´òrgan de representació de totes les Escoles Pies i es reuneix cada quatre anys. S’hi avalua el grau d´assoliment de les polítiques aprovades a l´anterior assemblea i es decideixen les polítiques que la institució es compromet a aplicar els propers anys.

La VIII Assemblea d´enguany va estar presidida per l’Eduard Pini, Pare Provincial de l´Escola Pia de Catalunya, ens va donar la benvinguda la directora de l´Escola de Vilanova i la Geltrú, Meritxell Ruiz, i vam comptar amb la representació del director de la nostra escola, Jose Martín. Hi va haver una àmplia representació dels directors de totes les escoles, membres dels equips directius, representants dels docents, de l´alumnat, del personal d´administració i serveis, de les AMPAS i religiosos.

Pel que fa a la política i objectius de les famílies, es va presentar un document amb tots els objectius i indicadors prèviament treballats i consolidats per les diferents escoles i la Federació de les AMPAS.

Política i objectius aprovats:

Política de família: Desplegar el projecte compartit en les Institucions Educatives, prioritzant la formació de les famílies i el sentiment de pertinença a la comunitat de l´Escola Pia de Catalunya.

-Objectiu 1: Canviar el nom de les nostres associacions d´AMPA a AFA per adaptar-lo a les diverses realitats actuals i fer-lo més inclusiu, i estudiar la possibilitat de personalitzar-lo per a la nostra institució.

-Objectiu 2 : Crear comunitat mitjançant la participació i la implicació de les famílies.

-Objectiu 3: Dissenyar i aplicar un programa de formació familiar, en el marc d´una Escola de Famílies de l´Escola Pia de Catalunya, per “alinear-les amb el Projecte Educatiu EPC.”

Va ser una jornada molt agradable i productiva en la que vam fer votacions i treball en equip. Però per damunt de tot, vam poder gaudir d´un dia entranyable vivint els valors i saber fer que identifiquen l’Escola Pia arreu.