Objectiu: Safata Zero=Malbaratament Zero

Un curs més, l’Escola participa en el projecte educatiu que promou Escoles+Sostenibles amb l’objectiu de sensibilitzar del malbaratament alimentari que es produeix en el menjador escolar i conèixer la petjada ecològica de determinats aliments d’ús quotidià en el menú escolar.

El projecte es posa en marxa cada curs al tornar de les vacances de Nadal. Des de gener fins a maig, cada mes hi ha un aliment que és el protagonista. D’aquest aliment els nens i nenes descobreixen d’on prové, com ha vingut a l’escola, què ens aporta, perquè l’hem de menjar i quin és l’impacte de la seva producció i malbaratament.

El 26 de novembre ens vam reunir una vintena d’escoles de la ciutat que participen en el projecte i ens van presentar els aliments protagonistes per aquest curs:

–       La coliflor amb patata (gener)

–       La pera (febrer)

–       La mongeta seca (març)

–       L’hamburguesa de vedella (abril)

–       Menú combinant els aliments treballats (maig)

El curs passat l’alumnat de tercer de primària va participar en el projecte. Amb molt d’interés i implicació van gaudir del projecte assolint l’objectiu proposat:  Safata Zero=Malbaratament Zero