Miquel Alsius, Pablo Bonmatí, Ignasi Clariana i Pau Monés a punt per a la segona fase del concurs Fem Matemàtiques

Miquel Alsius, Pablo Bonmatí, Ignasi Clariana i Pau Monés, alumnes de 6è d’Educació primària, classificats per a la segona fase del concurs Fem Matemàtiques que se celebrarà, de manera virtual, aquest dimecres 14 d’abril. Ells mateixos ens expliquen què és el concurs Fem Mates.

Talent i esforç! Molta sort per la 2a fase!

Què és?

El FEM MATEMÀTIQUES és una activitat que té la finalitat de contribuir a desenvolupar la competència matemàtica dels nostres alumnes. També permet intercanviar experiències i compartir propostes per part del professorat de Matemàtiques.  A més, vol sensibilitzar la societat catalana en general sobre la necessitat de millora d’una educació matemàtica que afavoreixi el desenvolupament personal i la integració social d’uns ciutadans i ciutadanes lliures i responsables.

Es tracta d’una activitat organitzada anualment per la FEEMCAT amb el suport del Departament d’Ensenyament. Està dirigida a tots els alumnes de sisè de Primària i de primer i de segon d’ESO dels centres escolars de Catalunya. S’organitza en forma de concurs i es desenvolupa en tres fases.

Amb aquesta activitat ens proposem

• Potenciar el raonament matemàtic a través de la resolució de problemes.
  • Fomentar la capacitat de comunicació i argumentació matemàtica presentant activitats per resoldre en equip i exigint l’elaboració d’informes detallats.
  • Ajudar als nois i noies a adquirir seguretat i confiança en les seves capacitats per fer matemàtiques presentant-los activitats motivadores i que suposin un repte per a ells i elles.
  • Mostrar als professors i professores activitats lligades a l’entorn i problemes adequats per a treballar estratègies i desenvolupar actituds positives envers d’aquesta disciplina.