Miquel Alsius, Pablo Bonmatí, Ignasi Clariana en el Fem Matemàtiques

Miquel Alsius, Pablo Bonmatí, Ignasi Clariana i Pau Monés, alumnes de 6è d’Educació primària, van participar a la a la segona fase del concurs Fem Matemàtiques que se celebrà de manera virtual, el passat mes d’d’abril. Ells mateixos ens expliquen com ha estat l’experiència de participar en el seu primer concurs de matemàtiques.

Talent i esforç! Molta sort per la 2a fase!

Què és?

El FEM MATEMÀTIQUES és una activitat que té la finalitat de contribuir a desenvolupar la competència matemàtica dels nostres alumnes. També permet intercanviar experiències i compartir propostes per part del professorat de Matemàtiques.  A més, vol sensibilitzar la societat catalana en general sobre la necessitat de millora d’una educació matemàtica que afavoreixi el desenvolupament personal i la integració social d’uns ciutadans i ciutadanes lliures i responsables.

Es tracta d’una activitat organitzada anualment per la FEEMCAT amb el suport del Departament d’Ensenyament. Està dirigida a tots els alumnes de sisè de Primària i de primer i de segon d’ESO dels centres escolars de Catalunya. S’organitza en forma de concurs i es desenvolupa en tres fases.

Amb aquesta activitat ens proposem

• Potenciar el raonament matemàtic a través de la resolució de problemes.
  • Fomentar la capacitat de comunicació i argumentació matemàtica presentant activitats per resoldre en equip i exigint l’elaboració d’informes detallats.
  • Ajudar als nois i noies a adquirir seguretat i confiança en les seves capacitats per fer matemàtiques presentant-los activitats motivadores i que suposin un repte per a ells i elles.
  • Mostrar als professors i professores activitats lligades a l’entorn i problemes adequats per a treballar estratègies i desenvolupar actituds positives envers d’aquesta disciplina.