Màxima expectació per la 7a edició de la Copa Colegial Barcelona

L’Escola ha estat aquest dilluns 11 de febrer l’escenari escollit per a la presentació oficial de la Copa Col·legial Barcelona. La competició manté el seu creixement prolongat i en la que serà la seva 7a edició arribarà per primera vegada els 50 equips (51 en total), 28 masculins i 23 femenins. “Per a nosaltres és una satisfacció enorme veure aquesta xifra. El primer any, el 2013, vam registrar un total de 16 equips. A poc a poc les escoles de la ciutat s’han anat involucrant i la Copa Colegial és ja un referent a Catalunya, una regió que estima el bàsquet “, va explicar Rafa Baena, director de la competició.

Nascuda amb l’objectiu de recuperar l’essència del bàsquet a les escoles (com volia Naismith) i encarnant valors com el respecte i el joc net, la Copa Colegial està repartida per 9 ciutats, sent Barcelona una de les majors exponents. “Porto anys venint i és una competició per gaudir-la i viure-la en primera persona. Representar la teva escola és sempre gratificant “, va admetre l’exjugador professional Miguel Tarín.

Durant la presentació es van repartir els premis als millors jugadors del 2018. Toni Llíria (Aula), Marc Pérez (Isaac Albeniz), Alex Navas (Jaume Balmes), Pau Robert (Claret) i Roger Dalet (Palcam) van ser inclosos en el quintet ideal de la categoria masculina; mentre que Judith Ortiz (Kostka), Maria Sanmartín (Aula), Claudia Soriano (Kostka), la nostra alumna Giulia Varona i Marta Neira (Palcam) van sortir en el cinc ideal de la femenina.

Toni Llíria i Judith Ortiz van ser distingits amb els premis BSAA com els millors estudiants del 2018. Aquest és un guardó especial que s’emmarca dins el programa Basketball is Education de l’Obra Social La Caixa, un dels patrocinadors de la competició. “Els millors records que tinc d’High School són jugant al costat dels meus amics, però sense oblidar els estudis. No es poden deixar en un segon pla “, ha apuntat Audie Norris, ambaixador NBA i llegenda del FC Barcelona.

Aquest proper dijous arrencarà la primera ronda de la competició amb dos grans partits a la pista de l’Escola Pia Sant Antoni (vs Bon Soleil). “El meu consell a tots els equips i jugadores és que s’ho passin bé i lluitin al màxim per representar a la seva escola”, afirmà Mireia Vila, jugadora del Femení Sant Adrià.