L’Escola Pia crea el primer Centre de Lideratge Educatiu de l’estat, LID Barcelona

El Centre de Lideratge Educatiu és una aliança entre l’Escola Pia de Catalunya i la UCL Institute of Education (IOE) de Londres. Un nou espai de formació i d’acompanyament als professionals de l’educació.

L’objectiu d’aquest nou centre és promoure el lideratge educatiu i el desenvolupament de la comunitat de líders escolars per tal que se sentin acompanyats i valorats com a professionals i que les seves escoles esdevinguin “comunitats d’aprenentatge” on totes les persones tinguin les millors oportunitats per aprendre, desenvolupar-se i estar preparades per al seu futur.

“Los centros educativos tienen que empezar a convertirse en “comunidades que aprenden” con el objetivo que equipos directivos, claustros, alumnos, famílias… desarrollen al máximo su talento. Por lo tanto, los centros educativos tienen que ofrecer el entorno necesario y el máximo de oportunidades para que esto suceda y para que cada uno de los alumnos se realice y tenga éxito profesional y personal. Hay que romper los muros del aula” explica metafòricament l’Anna Jolonch, Doctora en Ciències de l’Educació i directora del centre.

El dimarts 28 de setembre el LID Barcelona oferirà un Webinar de presentació: Liderar el cambio educativo.  A més a més de l’Anna Jolonch, el webinar comptarà amb la participació del Greg Ross (IOE) i l’Anna Pons (OCDE). En aquesta presentació en línia es desvetllaran algunes de les propostes de LID Barcelona. Entre d’altres, el primer curs que s’oferirà des del centre de lideratge educatiu. Un curs de 30 hores que començarà a l’octubre i s’allargarà fins el mes de gener.

Si vols inscriure’t al Webinar de dimarts 28 de setembre a les 17h pots fer-ho a través d’aquest qüestionari:

Si voleu llegir més sobre el lideratge educatiu podeu llegir aquesta entrevista a l’Anna Jolonch.