Fomentar la lectura des de l’inici de P3, als més menuts i menudes de la casa, és un exercici molt important.

La lectura oral de contes en veu alta és un bon recurs per anar desenvolupant la comunicació oral, adquirir nou vocabulari i per millorar la capacitat d,’escolta, d’atenció i de comprensió.

A quin nen o nena no li agrada que li expliquin un conte? en Patufet, els tres porquets, el cargol i l’herba de poniol… Tots ells els endinsem en el seu imaginari, els ajuden a superar situacions viscudes, a expressar sentiments, ja siguin d’efecte, de felicitat, d’entusiasme… O al contrari, se’ls hi remouen sentiments de por a situacions desconegudes, sentiments de tristesa per la pèrdua de quelcom… Cada vegada més van interioritzant-los i  entenen que als dels contes també els hi passen aquestes coses.

Molts nens i nenes ja són capaços de representar que llegeixen: agafen el conte, el posen en posició correcta, l’obren i el miren atentament, van deixant anar un discurs en un to de veu determinat, van passant les pàgines i sovint busquen a un company o companya com a receptor.

La mediateca de l’escola és un espai que ens ajuda a portar a terme aquesta gran feina.