Iniciem l’IA “La teva dieta sota sospita”

Aquest 3r trimestre els alumnes de 3r d’ESO han iniciat l’itinerari d’aprenentatge SUMMEM “La teva dieta sota sospita”. La pregunta vertebradora amb el qual hem donat el tret de sortida a l’itinerari és: Què hem de tenir en compte per dissenyar el menú del menjador d’un mes?

A partir dels comentaris dels alumnes sobre el menjar de l’escola i de les observacions fetes pels vigilants sobre com mengen els nostres alumnes, l’encarregada del servei de menjador demana que investiguin sobre nutrició per elaborar un menú nutricionalment accetable per un mes del menjador escolar. Hauran d’aprendre a calcular quanta energia necessitem per passar el dia, de què depén, què són les calories, quins tipus de nutrients existeixen, en què consisteix una dieta equilibrada….

Avui els alumnes de 3r estudien els nutrients presents en l’esmorzar que han preparat i menjat.