Ignite your Passion. Acollim voluntaris internacionals

El passat mes de maig l’Escola va signar un conveni de col·laboració amb l’organització AIESEC, pel qual es compromet a desenvolupar un projecte de sostenibilitat amb alumnes de 4t d’ESO i 1r de batxillerat, integralment en anglès, i també a cercar allotjament per als dos voluntaris internacionals.

Aquesta iniciativa consisteix en una activitat formativa que desenvolupa un graduat o postgraduat universitari en una entitat (escola) o despatx professional per a l’intercanvi d’experiències i adquisició de coneixements pràctics.

Per completar la seva formació, els estudiants de la Borsa d’AIESEC desenvolupen les seves pràctiques i serveis com a voluntariats i no com una relació laboral. Us els presentem; són l’Eric i la Natalija, que seran amb nosaltres fins el 24 de novembre.

AIESEC

AIESEC és una associació internacional sense ànim de lucre que té com a fi principal fomentar i promoure l’entesa internacional i la cooperació entre les nacions, a través de les seves comunitats d’estudiants i voluntaris, perquè es vegin proveïdes d’experiència pràctica i major possibilitat d’inserció en la societat.

Es tracta de l’organització de joves més gran del món. Fundada el 1948, amb els objectius d’arribar a la pau i desenvolupar el potencial humà, treballen per enfortir el lideratge de la joventut mitjançant programes de voluntariat internacional. En el nostre cas, ens hem trobat amb els associats de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona.

Us presentem els voluntaris, l’Eric i la Natalija, que estaran amb nosaltres des del 21 d’octubre fins el 24 de novembre.

Què són els ODS?

Els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides, aprovats, després d’una gran consulta global, a la cimera de les Nacions Unides que va tenir lloc el 25 de setembre de l’any 2015, són els 17. Objectius en què tots els països sense excepció es veuen immersos per a l’eradicació de la pobresa, assegurar la prosperitat i preservar el planeta. Objectius de desenvolupament sostenible, a través dels quals es proposa abordar els grans reptes globals, des de la lluita contra la pobresa o el canvi climàtic fins a l’educació, la salut, la igualtat de gènere, la pau o les ciutats sostenibles. Cada ODS inclou diferents metes (en total 169) que contribueixen al compliment de l’objectiu.