Ha nascut el primer pollet!

Ens fa molta il·lusió mostrar-vos la sorpresa que s’han endut avui els nens i nenes de P4! Ha nascut el primer pollet! Us presentem en Pio Pio.

En aquest trimestre, els alumnes de P4 han portat a terme l’itinerari d’aprenentatge “De tots els ous neixen pollets?”. Els alumnes van visitar una granja on van trobar diferents animals, entre els quals hi havia també gallines i pollets. Un educador expert va guiar la visita. A partir de l’observació de pollets en una incubadora, l’educador va plantejar la pregunta vertebradora de l’itinerari.

Els objectius de l’itinerari són treballar la reproducció del gall i la gallina per tal de fer néixer pollets a l’aula utilitzant la incubadora, i estudiar el concepte de reproducció.

Es treballen les àrees de descoberta de l’entorn natural i social, descoberta d’un mateix i dels altres, comunicació i llenguatge, i matèries d’especialitat (anglès i Arts & Crafts). Els continguts treballats són la funció de reproducció, la funció de nutrició, l’hàbitat, la mida i el pes, la funció de relació, la mort, l’escolta activa, el vocabulari científic, el càlcul, la quantitat i l’estadística.

Al llarg de l’itinerari es creen diferents productes, com ara un mural per fer una posada en comú, un dibuix individual que il·lustra el que hem vist a la granja (després conversem sobre el que hem après), un dibuix en grup d’allò que necessitem perquè neixin pollets (i posada en comú), un control gràfic del medi de la incubadora durant 21 dies (controlant temperatura, humitat i pes), un dibuix grupal en paper vegetal del que passa dins de l’ou perquè es formi un pollet, i una maqueta amb materials reciclats. Com a producte final, s’elabora un gràfic que mostri durant un mes les mesures setmanals de pes i alçada dels pollets que han nascut.

Un cop acabat aquest temps, els pollets tornaran a la granja.