Gran paper dels nostres alumnes de 3r d’ESO en la First Lego League

Gran paper dels nostres alumnes de 3r d’ESO en la First Lego League, la competició de robòtica educativa internacional adreçada als joves escolars, celebrada aquest cap de setmana a l’Escola  Universitària Salesiana de Sarrià, EUSS. Molt bona feina!

Els objectius són la promoció de les vocacions científiques i tecnològiques mitjançant valors com la innovació, la creativitat i el treball en equip. El programa compta amb la participació de més de 320.000 joves de 88 països del món.

Hi han participat 14 equips d’un total de 10 escoles del districte de Sarrià- Sant Gervasi; Súnion, Els Arcs, Mary Ward, Canigó, Les Teresianes de Ganduxer, Mares Concepcionistes, L’Escola Padre Damian-Sagrados Corazones, el Casal Joves Casa Sagnier i nosaltres, l’Escola Pia de Sarrià.

Els participants guiats per un entrenador. En el cas de la nostra escola, els alumnes han estat acompanyats pels professors Josep Casadevalli Cisco Herrara. Organitzats en equips , d’un màxim de 10 membres, han de construir un projecte científic per resoldre un problema real relacionat amb la gestió de l’aigua. A més a més, construeixen i programen un robot autònom utilitzant la tecnologia per resoldre les missions del Joc del Robot. Tot això ho fan a través dels pilars fonamentals de la competició Firts Lego League que són la celebració del descobriment, el treball en equip i la cortesia professional.

El torneig del repte 2018-19 Into Orbit ha tingut lloc els dies 16 i 17 de febrer. El guanyador de cada dia obtindrà lloc pel torneig nacional, que tindrà lloc a Tenerife el 23 i 24 de març. Els guanyadors del torneig nacional poden accedir al torneig a nivell europeu o al torneig internacional (St. Louis, EUA).