Repte aconseguit! Construïm una bateria casolana

Construïm una bateria casolana

Els nostres alumnes participen en les activitats de la 27a Setmana de la Ciència que proposa el Departament d’Educació. Els científics Lucile Bernadet, Radostin Stefanov, Kosova Kreka i Juan Carlos González, membres del grup de recerca de Nanoiònica i Piles de combustible de l’Institut de Recerca en Energia de Catalunya (IREC), van proposar als nostres alumnes de Física i Química de 4t d’ESO el següent repte: dissenyar una senzilla bateria amb 3 elements: una fruita, alguna moneda de cèntims d’euro i algun clau galvanitzat.

L’objectiu del repte és construir una bateria casolana i entendre’n els components, així com aprofundir en els conceptes d’oxidació, reducció i conducció elèctrica i iònica.  Repte aconseguit!

A la foto es pot observar la solució del  repte.

Fotografia de Bruno Costán i Marc Casas.