Fem la verema

APRENENTATGE SIGNIFICATIU

VIVENCIAR ELS CONTINGUTS CURRICULARS

Els nens i les nenes veuen tot el procés de la verema, des de que es talla el raïm del cep, passant pel cup on el trepitgen i el premsen, fins al celler on s’explica el procés de fermentació.

Aquesta excursió s’emmarca dins de les activitats programades en l’itinerari d’aprenentatge Els oficis que hem iniciat a 2n de primària formulant la següent pregunta: “Quines persones fan possible que trobem suc de raïm a la botiga?”

L’objectiu d’aquest itinerari és que els alumnes aprenguin oficis de cada sector, la relació que hi ha entre ells, les eines i els coneixements necessaris per desenvolupar-los, com interaccionen els oficis amb nosaltres, el paper de la tecnologia, què són les matèries primeres, els productes elaborats, així com el reciclatge.

Amb l’excursió d’avui, els propis alumnes coneixen i experimenten el procés de la verema. Una primera activitat que ens endinsa en el món dels oficis de manera vivencial i divertida.