POLÍTICA DE QUALITAT – 2019-2023
L’Escola Pia de Sarrià-Calassanç és una organització que treballa amb un sistema de gestió de la qualitat (Norma ISO 9001/2015) que ens situa en una dinàmica de millora contínua dirigida a satisfer les expectatives i necessitats dels usuaris i de les administracions, amb transparència i gestió eficient, aspirant a la l’excel·lència en el servei.
La política de qualitat de l’Escola es basa en la seva Missió, en els seus Valors i Objectius estratègics per tal d’aconseguir la Visió.
L’Escola Pia de Catalunya és una institució al servei de la societat, inspirada en l’esperit de l’evangeli, oberta a tothom i arrelada al país. Eduquem infants i joves per ajudar-los a créixer com a persones lliures i autònomes que, de manera crítica, puguin viure en comunitat i se sentin compromesos en la construcció d’un món més just, sostenible i en pau.
POLÍTIQUES INSTITUCIONALS
Política 1: SUMMEM
Consolidar la implantació del SUMMEM, com a projecte d’innovació pedagògica a nivell institucional en totes les etapes educatives.
Objectiu 1.1: Garantir i millorar la posada en pràctica dels itineraris d’aprenentatge interdisciplinaris, en totes les etapes educatives.
Objectiu 1.2: Alienar l’organització de les escoles amb les propostes metodològiques i d’aprenentatge del SUMMEM, mitjançant la participació interna i el lideratge distribuït.
Política 2: AVALUACIÓ
Transformar la cultura avaluativa, a fi que aquesta esdevingui formativa, competencial i global, es a dir, que impliqui tots els agents de la comunitat educativa.
Objectiu 2.1: Assegurar que el sistema d’avaluació formi part del procés d’aprenentatge i serveixi tant a mestres com a alumnes, per a ser conscients dels aprenentatges, l’evolució i el creixement, per tal d’ajudar-los a ser cada vegada més autònoms.
Objectiu 2.2: Crear, a nivell d’Escola Pia de Catalunya, una proposta encaminada a consensuar una “nova cultura avaluativa”, coherent amb les competències del segle XXI i que impliqui tots els agents de la comunitat educativa.
Política 3: ALUMNAT
Enfortir la implicació de l’alumnat en la vida de l’escola i en tota la xarxa de l’Escola Pia de Catalunya.
Objectiu 3.1: Definir un marc de participació de l’alumnat en l’Escola Pia de Catalunya
Objectiu 3.2: Potenciar l’educació per a la participació, com una eina de transformació social.
Política 4: FAMÍLIES
Desplegar el projecte compartit en les Institucions Educatives, prioritzant la formació de les famílies i el sentiment de pertinença a la comunitat de l’Escola Pia de Catalunya.
Objectiu 4: Canviar el nom de les nostres associacions de AMPA a AFA per adaptar-lo a les diverses realitats actuals i fer-lo més inclusiu, i estudiar la possibilitat de personalitzar-lo per a la nostra institució.
Objectiu 4.2: Crear comunitat, mitjançant la participació i implicació de les famílies.
Objectiu 4.3: Dissenyar i aplicar un programa de formació familiar, en el marc d’una Escola de Famílies de l’Escola Pia de Catalunya, per “alinear-les al Projecte Educatiu EPC”.
Política 5: EDUCACIÓ NO FORMAL
Integrar l’educació no formal (acollida, menjador i activitats extraescolars) dins del projecte educatiu de l’escola per a millorar l’atenció integral de l’alumnat.
Objectiu 5.1: Crear un projecte educatiu institucional de l’educació no formal (acollida, menjador i activitats extraescolars).
Objectiu 5.2: Fomentar l’intercanvi d’informació i compartir criteris pedagògics entre els educadors dels dos àmbits.
POLÍTICA PRÒPIA
Potenciar l’oferta formativa de la Formació Professional, per adequar-la a les noves noves necessitats de la societat i a la realitat laboral dins el marc esportiu, amb la finalitat de millorar l’orientació profesional i de facilitar la inserció laboral del nostre alumnat.
La nostra Escola ha de ser :
OBERTA. Ofereix un servei d’interès públic, que respon al dret que tota persona té a l’educació.
ACOLLIDORA. Promou una relació propera i familiar entre les persones i un ambient que la fa possible.
INNOVADORA. Adopta mètodes didàctics pràctics i motivadors.
PARTICIPATIVA. Promou la coresponsabilitat i la implicació de les persones en la presa de decisions.
ARRELADA. Promou el sentit de pertinença, el coneixement i l’estimació de la pròpia cultura.
TRANSFORMADORA. No es limita a reproduir models socials i culturals, sinó que genera el progrés de les persones i de la societat.