Us presentem l’equip EYP, el grup de 6 alumnes de 4t d’ESO que representaran a l’escola aquest any a la Sessió Regional del Parlament Europeu Barcelona 2020 i que tindrà lloc els dies 6, 7 i 8 de febrer: Berta Clariana, Eric Gómez, Marc Höfer, Patricia Guasch, Àlex Pérez i Àlex Torres.

Bona feina! Believe in yourself!

Què és The European Youth Parliament, EYP?

El Parlament Juvenil Europeu és una organització apartidista i sense ànim de lucre, establerta l’any 1987 a França i el 2007 a Espanya. El principal objectiu és animar als joves d’entre 15 i 17 anys a tenir un pensament crític i iniciativa política-social a nivell europeu. Com a ciutadans del futur, l’experiència de l’EYP convida els joves a interessar-se per l’actualitat i pel procés democràtic, i a adquirir un pensament independent i crític.L’activitat més destacada d’aquesta associació són les Sessions i Fòrums Internacionals que reuneixen al voltant de 200 alumnes de tota Europa i recreen el procediment d’una resolució del Parlament Europeu.

Quins alumnes hi poden participar?

Per assistir a una Sessió o Fòrum Internacional, el comité nacional de cada país organitza diferents processos de selecció on els participants comencen a descobrir i gaudir d’aquest projecte.

Sessió Regional

En primer lloc, hi ha una Selecció Regional. Les escoles participants presenten un total de 6 alumnes, prèviament seleccionats per cada centre, els quals competeixen amb els d’altres escoles regionals. Els alumnes han de tenir un bon nivell d’anglès, saber parlar en públic, treballar en equip i entendre i desenvolupar un tema d’actualitat. L’experiència és molt gratificant perquè és una manera única i innovadora d’aprendre fora de l’aula. Els participants milloren les seves habilitats lingüístiques, descobreixen com es duu a terme una Assemblea General i treballen en equip.

Sessió Nacional

Les escoles classificades en primer lloc participen en la Sessió Nacional amb la resta d’escoles seleccionades a les altres regions o comunitats. En aquesta fase només hi participen 3 dels 6 alumnes inicials escollits pel jurat.

Cada any té lloc en una ciutat diferent i està organitzada per ex-participants; “Run by Young people for Young people”. Els primers classificats van a una Sessió Internacional, i els que queden en les primeres posicions assisteixen al Fòrum Internacional. A continuació, les 5 escoles següents del rànquing poden anar a una Sessió Nacional o Regional d’un altre país.

Cal destacar que tots els participants d’aquestes sessions ja formen part de l’EYP i poden col·laborar-hi a nivell individual.

L’Escola Pia de Sarrià al Parlament Europeu

L’Escola Pia de Sarrià va començar a participar al Parlament Europeu el curs 2014-2015, i al llarg dels darrers 4 anys els resultats han estat òptims per a tots plegats: alumnes, famílies i Escola.

La nostra escola s’ha classificat per la Sessió Nacional de Mallorca (2016), quedant primers de Catalunya; la de Girona (2017); i la de Còrdova (2018), quedant primers de la ciutat de Barcelona i sisens d’Espanya.

Actualment, alguns dels nostres alumnes són actius col·laboradors i organitzadors del Parlament; i l’Escola també està pendent de la seva acreditació com escola EYP.