
Treballem perquè els nostres alumnes assoleixin un bon domini de les llengües estrangeres oferint un seguit d’activitats i aplicant unes metodologies que els facin competents en aquest àmbit.
Establim aliances amb escoles de diferents països d’Europa i posem en contacte els nostres alumnes amb companys i companyes d’altres països, perquè puguin conviure durant una setmana i conversar en les llengües estrangeres que aprenen a l’escola. Això els permet consolidar la llengua oral i aprendre en un entorn diferent de l’aula, i alhora els ofereix l’oportunitat de conèixer una altra cultura i una altra manera de viure.
https://drive.google.com/file/d/1TFC0TdXChYiwSLgbb7OUlajKNDg9tzk9/view?usp=sharing
Habilitats que considerem cabdals per a la societat del segle XXI.
APRENENTATGE COOPERATIU, INTERDISCIPLINAR I CONTEXTUALITZAT, PER COMPETÈNCIES I HABILITATS
Els alumnes aprenen millor perquè es practiquen sistemàticament habilitats socials i estratègies de treball en equip que han augmentat la seva motivació vers les tasques escolars que faciliten la millora de l’empatia, l’autoestima, el respecte a l’altre, la responsabilitat individual i l’ajuda mútua.
Ensenyament reglat
Català
Castellà
Medi natural i social
Arts&Crafts (Educació Visual i Plàstica, impartida íntegrament en llengua anglesa (metodologia AICLE centrat en la competència oral) a cada curs de la Primària.
Educació física
Matemàtiques
Cultura religiosa
Anglès
Esbarjo
Ensenyament complementari que afegim a l’Escola
Dins de la jornada escolar (obligatòria)
Jocs esportius
Conversa en anglès (auxiliars de conversa nadius per adquirir l’adeuada competència oral)
Tutoria grupal
Primària Musical amb (Escola Liceu)
Taller de lectura
Taller artístic
Francès/Alemany (matèria obigatòria a partir de 5è (a triar entre l’alemany o el francès) amb l’objectiu de donar l’opció al nostres alumnes de l’accés a l’iItinerari de l’Aula Europea e partir de l’ESO.
Natació (matèria obligatòtria amb periodicitat d’1 cop a la setmanana dins de la jornada escolar en la piscina de l’Escola).
Programació
Fora de la jornada escolar (opcional)
Catequesi de preparacíó a la Primera Comunió (a 3r i 4t de Primària, div. de 16 a 17h).
Grup Mou-te
Activitats extraescolars
De 8.45 a 13.00 i de 14.45 a 16.45.
Els divendres, la sortida és a les 15.30.
Servei d’acollida gratuït tots els dies lectius de 8.00 a 8.45 i de 16.45 a 17.15. Els divendres, el servei d’acollida a la tarda és de 15.30 a 16.00.
Transformar un grup d’alumnes en un grup eficient i efectiu origina una millora en les relacions interpersonals i en el rendiment acadèmic.
Apliquem dinàmiques de grup com a elements dinamitzadors i necessaris en el procés d’ensenyament/aprenentatge, per aconseguir una major implicació en l’aprenentatge i interès per “aprendre a aprendre”. Les dinàmiques de grup s’apliquen dins de l’aula i en espais propers a aquesta.
La pràctica esportiva i els valors de l’esport són un eix transversal del nostre projecte educatiu.
La natació a la nostra escola és una matèria obligatòria des de P3 fins a 4t d’ESO.
L’Escola disposa de nombroses instal·lacions esportives i equipaments (camp de futbol, pavelló de bàsquet, pistes de pàdel, piscina, gimnàs, rocòdrom, bosc, teatre…) que afavoreixen el creixement personal i acadèmic dels alumnes.
Potenciem la formació i educació musical entre els nostres alumnes. Promovem que els alumnes adquireixin les competències necessàries per a la pràctica de la música i preveiem diversos itineraris per tal que els alumnes avancin segons la seva motivació, la seva dedicació i el seu talent a través de la vinculació al Conservatori del Liceu coherents amb el nostre projecte educatiu.
L’anglès és la primera llengua estrangera de la nostra escola. A partir de 5è de primària tots els alumnes inicien l’aprenentatge d’una segona llengua estrangera, el francès o l’alemany, que poden continuar estudiant al llarg de tota l’ESO. També a l’ESO, els alumnes poden optar per cursar itineraris d’excel·lència (Aula Europea de francès i Aula Europea d’alemany).
Agrupaments flexibles d’anglès a 5è i 6è de primària. Especial incidència en la competència oral.
Auxiliars de conversa en anglès i en francès (professorat nadiu).
Inici de l’aprenentatge de la llengua francesa o alemanya a 5è.
Per l’aprenentatge i representació teatral de contes en anglès utilitzem el mètode Artigal.
Matèria curricular en anglès a a cada curs de la Primària (AICLE)
Mitja pensió en anglès a 6è de primària.
Presentació dels alumnes als exàmens oficials de Cambridge. Els continguts dels exàmens estan integrats al currículum d’anglès de l’Escola.
Programes d’intercanvi a l’estranger (dins el curs escolar i vacances escolars).
El treball en educació emocional i dimensió interior, mitjançant activitats d’interiorització, reflexió i visualització, ajuda a crear un ambient serè que permet un aprenentatge més eficaç.
Amb la finalitat d’exercitar les competències bàsiques dels nostres alumnes i particularment la competència matemàtica, fonamentem el treball d’aquesta àrea en la metodologia anomenada ABP (Aprenentatge Basat en Problemes) que consisteix en organitzar i desenvolupar tots els continguts matemàtics al voltant de situacions-problema contextualitzats.
Potenciem l’organització del grup-classe amb un seguiment tutorial continu, tant individualitzat com de grup; orientació psicopedagògica, reforç escolar, grups d’estimulació del llenguatge, grups de reforç i de logopedia
De 8.45 (entrada flexible) a 17.00
Els divendres, la sortida és a les 15.45
Servei d’acollida gratuït tots els dies lectius de 7.30 a 8.45 i de 17.00 a 18.00. Els divendres, el servei d’acollida a la tarda és de 15.45 a 17.00
Ambient familiar i independent de la resta d’etapes educatives amb espais a l’aire lliur com l’hort, l’aula de natura i bosc.
Entrada propia que permet una còmoda accessibilitat, ja que disposa d’aparcament propi per a les famílies
Pendre consciència de les nostres emocions, les dels altres, tolerar les pressions i frustracions
Accentuar la nostra capacitat de treballar en equip i adoptar una actitud empàtica social, que ens brindarà majors possibilitats de desenvolupament personal i social
Comprendre més la realitat que ens envolta
Pendre consciència de les nostres emocions, les dels altres, tolerar les pressions i frustracions.
En aquesta etapa és fonamental que s’estableixin relacions afectives entre els infants i els mestres, les quals els permetran adquirir la seguretat i autonomia necessàries per al seu desenvolupament
Potenciem l’organització del grup-classe amb un seguiment tutorial continu, tant individualitzat com de grup; orientació psicopedagógica, reforç escolar, grups d’estimulació del llenguatge, grups de reforç i de logopedia
APRENENTATGE COOPERATIU, INTERDISCIPLINARI I CONTEXTUALITZAT, PER COMPETÈNCIES I HABILITATS
Els alumnes aprenen millor perquè es practiquen sistemàticament habilitats socials i estratègies de treball en equip que han augmentat la seva motivació vers les tasques escolars que faciliten la millora de l’empatia, l’autoestima, el respecte a l’altre, la responsabilitat individual i l’ajuda mútua
Posem el focus en els continguts curriculars més importants i transferibles des d’un context el més real possible, permetent així un aprenentatge més significatiu i l’assoliment progressiu de les competències bàsiques.
Habilitats que considerem cabdals per a la societat del segle XXI
Ensenyem de forma globalitzada, manipulativa i sensorial els àmbits de la numeració, el càlcul, la mesura, el raonament, l’estadística i l’orientació en l’espai i el temps. Amb la matemàtica, els infants avancen en la descoberta sensorial, en les seves possibilitats perceptives i en l’establiment de relacions lògiques de l’entorn.
Apliquem metodologies de treball amb robots educatius a l’aula com a fil conductor transversal per a la seva aplicació en diverses matèries i ajudar a treballar l’aprenentatge basat en problemes i projectes de forma senzilla i divertida des dels primers nivells educatius.
L’experiència d’aprenentatge engloba aspectes com la seqüenciació, la lateralitat i la noció espacial, el treball en equip i el respecte, la curiositat, la creativitat i el pensament crític.
En aquesta etapa els infants es familiaritzen especialment amb la fonètica del català, el castellà i l’anglès per tal d’adquirir-ne la consciència fonològica.
L’anglès és la primera llengua estrangera de la nostra escola. A partir de 5è de primària tots els alumnes inicien l’aprenentatge d’una segona llengua estrangera: el francès o l’alemany, que poden continuar estudiant fins al Batxillerat.
Mètode Artigal per l’aprenentatge i representació teatral de contes en anglès. A P4 iniciem el treball de la fonètica amb el mètode Phonics.
L’educació plàstica (Arts & Crafts) s’imparteix en llengua anglesa. D’aquesta manera, els alumnes fan 5 hores d’anglès a la setmania i els alumnes de P4 i P5 fan 6 hores a la setmana.
La mestra especialista d’anglès i les auxiliars de conversa nadives són les referents d’aquest idioma
Fomentem l’estudi dels idiomes al llarg de totes les etapes i promovem els intercanvis i les estades a l’estranger
La natació a la nostra escola és una matèria obligatòria des de P3 fins a 4t d’ESO.
Des de l’inici de P3 treballem la familiarització amb el medi aquàtic, la flotació amb material i sense, els diferents desplaçaments en posició dorsal i ventral, i els capbussaments. Aquests objectius els portem a terme amb una gran varietat d’exercicis.
Les classes es divideixen en tres grups de treball. Amb aquests grups reduïts, podem vetllar pels petits i fer que millorin més ràpidament.
A l’Educació Infantil treballem diferents aspectes de la música: l’oïda, el llenguatge musical, el ritme, el moviment i la dansa, la cançó i l’audició. A cada curs d’educació infantil realitzem dues hores setmanals de música amb l’especialista.
El nostre projecte PRIMÀRIA MUSICAL permet, durant l’Educació Primària, cursar de manera integrada en l’horari lectiu i extraescolar els estudis musicals i instrumentals de Nivall Bàsic.
Treballem la pràctica psicomotriu educativa, basada en Aucouturier, en què el desenvolupament de l’infant és tractat des de la seva globalitat. És una pràctica que afavoreix el desenvolupament harmònic de la personalitat i l’accés a la comunicació, la creació i el pensament. Basada en l’acció espontània, en interacció amb l’espai, els objectes i els altres, i la intervenció de l’adult, la psicomotricitat permet als infants un itinerari de maduració que els porta progressivament del plaer de l’acció al plaer del pensament.