EL 39è Dia de la Família: programa d’activitats i plànol

El proper dissabte 11 de maig, la nostra Associació celebrarà el 39è DIA DE LA FAMÍLIA, amb l’objectiu d’aplegar alumnes, professors/es i famílies en una diada esportiva i festiva per a tota la comunitat educativa de l’Escola Pia Sarrià-Calassanç.

Descarregueu-vos el programa del 39è Dia de la Família i el plànol de situació.

Com cada any, volem aprofitar aquesta trobada familiar per ajudar a fer realitat algun projecte de cooperació amb la Fundació Educació Solidària de l’Escola Pia de Catalunya. L’any passat vam aportar 13.215,31 euros per a la realització d’una pista esportiva per a l’Instituto José Calasanz de Mexicali (Mèxic).

Enguany, l’Escola Pia de Sarrià continua l’agermanament amb les missions escolàpies de “Las Californias” i comparteix projectes amb les escoles de Tijuana i Mexicali. Més endavant us informarem sobre els projectes als quals aportarem els fons recollits durant el proper Dia de la Família. Els projectes seran vehiculats a través de l’Asociación Educación Solidaria a les Califòrnies, que treballa a les zones de Tijuana i Mexicali.

Durant els darrers 20 anys, ambdues ciutats, situades a la frontera amb els Estats Units, a la regió de la Baixa Califòrnia, han crescut molt per l’atracció que desperta la possibilitat de creuar la frontera i trobar feina en territori americà. La població de les barriades populars (colònies) té greus mancances de tipus econòmic, social i de serveis, donant-se problemàtiques d’exclusió social degut a la presència de moltes bandes juvenils, al tràfic i consum de drogues, als petits furts o fins i tot a la prostitució infantil i juvenil. La intervenció de tipus educatiu esdevé un element facilitador en els processos d’integració i incorporació social. Les necessitats de la població són cada cop més grans i les solucions cada cop més escasses degut a què el gran volum de població (ambdues ciutats no tenen ni cent anys d’existència i ja compten amb prop d’un milió d’habitants) dificulta poder atendre moltes de les necessitats. L’objectiu és complementar la tasca que es realitza des de l’escola. A més de ser un espai per ajudar els infants que cursen la primària a resoldre les seves tasques escolars, el centre vol endegar un treball pedagògic, d’animació de la lectura, i que incentivi la relació entre ells. Aquesta intervenció també vol incorporar joves de la zona per realitzar un treball voluntari a les “escuelitas” i promoure la relació amb les famílies. Un desplegament de petites accions que pretenen “recuperar” els nens del carrer en els espais no escolars i establir un lligam amb les famílies destacant els aspectes educatius d’aquest tipus de relació.

Programa 39è Dia de la Famíliahttps://www.escolapissarria.cat/wp-content/uploads/2019/04/Programa-39è-Dia-de-la-Família-11-de-maig-de-2019.pdf