-
A l’ESO treballem per a la promoció del desenvolupament dels alumnes potenciant-ne les capacitats bàsiques mitjançant el foment de la recerca, la reflexió crítica, els valors, la innovació, els hàbits saludables i l’equilibri emocional.
Coneix l'ESO
-
APRENENTATGE COOPERATIU, INTERDISCIPLINARI I CONTEXTUALITZAT, PER
COMPETÈNCIES I HABILITATS
Posem el focus en els continguts curriculars més importants i transferibles des d’un
context el més real possible, permetent així un aprenentatge més significatiu i
l’assoliment progressiu de les competències bàsiques.
Habilitats que considerem cabdals per a la societat del segle XXI
Els alumnes aprenen millor perquè es practiquen sistemàticament habilitats socials i
estratègies de treball en equip que han augmentat la seva motivació vers les tasques
escolars que faciliten la millora de l’empatia, l’autoestima, el respecte a l’altre, la
responsabilitat individual i l’ajuda mútua
Coneix l'ESO
LA METODOLOGIA: SUMMEM
-
L’anglès és la primera llengua estrangera de la nostra escola. A partir de 5è de
primària tots els alumnes inicien l’aprenentatge d’una segona llengua estrangera, el
francès o l’alemany, que poden continuar estudiant al llarg de tota l’ESO i el Batxillerat.
Coneix l'ESO
L’APRENENTATGE DE LES LLENGÜES
ESTRANGERES
- Agrupaments flexibles (per nivells) d’expressió oral en anglès.
- Matèries curriculars en anglès.
- Matèria optativa de francès
- Matèria optativa d’alemany
- Itinerari d’excel·lència de francès (Aula Europea) i d’alemany
(Aula Europea)
de tres cursos de durada, que inclou una estada i intercanvis
lingüístics específics.
- Presentació dels alumnes als exàmens oficials de Cambridge, del Ministère de
l’Éducation Nationale de França i del Goethe-Institut de Barcelona.
Els continguts dels exàmens estan integrats als currículums d’anglès i de francès
de l’Escola.
L’APRENENTATGE DE LES LLENGÜES ESTRANGERES
-
Els intercanvis i les estades a l’estranger formen part, des de fa anys, del nostre
projecte lingüístic.
Coneix l'ESO
ELS PROGRAMES INTERNACIONALS
-
Oferim a tots els alumnes la possibilitat de participar en un programa d’integració
escolar en una High School a British Columbia, al Canadà. Aquest programa es
realitza durant el primer trimestre i té una durada de 12 setmanes. Durant l’estada, els
alumnes s’allotgen a casa de famílies canadenques.
Coneix l'ESO
PROGRAMA D’INTEGRACIÓ A
BRITISH COLUMBIA (CANADÀ)
-
El treball en educació emocional i dimensió interior, mitjançant activitats
d’interiorització, reflexió i visualització, ajuda a crear un ambient serè que permet un
aprenentatge més eficaç.
Practiquem la presa de consciència, l'argumentació reflexiva i el com penso. Respirem,
ben asseguts, i ens acostem al silenci interior individual. Deixem que el nostre entorn
s'esvaeixi, i a poc a poc descobrim que estem sols i feliços. Moment d'escoltar i arribar
a un entorn melòdic on hi ha pau i tranquil·litat. Aleshores és quan podem opinar i dir
amb plena confiança aquella citació de Marie Curie (1867-1934): "A la vida no hem de
tenir por de res, n'hi ha prou de comprendre".
Coneix l'ESO
EDUCACIÓ DE LA DIMENSIÓ INTERIOR,
EMOCIONAL I SOCIAL
-
Cada tutor/a disposa d’un temps setmanal per dur a terme la seva tasca, treballar
en col·laboració amb els caps d’estudis i el Departament d’Orientació Escolar, i tenir
tutories amb els alumnes i entrevistes amb les famílies.
Coneix l'ESO
SEGUIMENT TUTORIAL I
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Pla d’acció tutorial: civilitat, hàbits de salut, afectivitat i sexualitat, hàbits de treball i de convivència, orientació acadèmica i professional…
-
A l’etapa de l’ESO, dins la matèria de tecnologia o amb matèries optatives, els
alumnes aprenen diferents eines digitals per tal d’introduir-se en el món de la
programació, la robòtica i el dibuix assistit per ordinador, i aprendre diferents eines en
les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC).
Coneix l'ESO
EINES TIC, CAD, ROBÒTICA I PROGRAMACIÓ
-
Els alumnes dissenyen un producte i es converteixen en accionistes de la seva pròpia
empresa. Són ells els que tenen cura de què tot el cicle d’activitat es realitzi
correctament, perquè la seva inversió inicial es transformi en beneficis. D’aquesta
manera, cadascun dels components de l’equip empresarial té una responsabilitat en la
direcció de l’empresa, des del president fins al director de recursos humans, passant
pel director financer o el de producció
Projecte d’emprenedoria en el que els alumnes creen la seva pròpia empresa escolar,
essent un requisit indispensable que es tracti d’una empresa social.
Coneix l'ESO
EMPRENEDORIA
-
El programa consisteix en cursar, de manera simultània, el batxillerat espanyol de forma presencial i l’estatunidenc de forma virtual, obtenint així la doble titulació. El programa es pot iniciar a tercer o quart d’ESO i es finalitza en aconseguir els sis crèdits exigits, que representen el 25% del currículum de High School americà. El 75% restant es convalida aprovant els crèdits del batxillerat espanyol.
L’Escola ofereix la possibilitat d’estudiar, a través de l’organització nord-americana Academica Corporation (www.academica.school), el Batxillerat Diploma Dual.
Coneix l'ESO
BATXILLERAT DUAL
-
Els tallers de supervivència domèstica són la planxa, la costura, el bricolatge i la cuina.
A l’ESO els alumnes cursen les següents activitats complementàries: informàtica (1semestre al llarg de tota l’ESO), natació a la piscina de l’escola (1 semestre a cada curs), iels tallers de supervivència domèstica (1 semestre de cada activitat al llarg de tota l’ESO).
Coneix l'ESO
TALLERS DE SUPERVIVÈNCIA DOMÈSTICA
-
De 8.30 a 13.50 i de 15.00 a 17.00.
Els dimecres i els divendres no hi ha activitat lectiva a la tarda.
Hi ha servei de menjador escolar tots els dies de la setmana (opcional).
Coneix l'ESO
HORARI