-
Pendre consciència de les nostres emocions, les dels altres, tolerar les pressions i frustracions
Accentuar la nostra capacitat de treballar en equip i adoptar una actitud empàtica social, que ens brindarà majors possibilitats de desenvolupament personal i social.
Comprendre més la realitat que ens envolta
Coneix infantil
EDUCACIÓ DE LA DIMENSIÓ INTERIOR,
EMOCIONAL I SOCIAL
-
En aquesta etapa és fonamental que s’estableixin relacions afectives entre els infants i
els mestres, les quals els permetran adquirir la seguretat i autonomia necessàries per
al seu desenvolupament
Potenciem l’organització del grup-classe amb un seguiment tutorial continu, tant
individualitzat com de grup; orientació psicopedagógica, reforç escolar, grups
d’estimulació del llenguatge, grups de reforç i de logopedia
Coneix infantil
SEGUIMENT INDIVIDUALITZAT
-
APRENENTATGE COOPERATIU,
INTERDISCIPLINARI I CONTEXTUALITZAT, PER COMPETÈNCIES I HABILITATS
Els alumnes aprenen millor perquè es practiquen sistemàticament habilitats socials i
estratègies de treball en equip que han augmentat la seva motivació vers les tasques
escolars que faciliten la millora de l’empatia, l’autoestima, el respecte a l’altre, la
responsabilitat individual i l’ajuda mútua
Posem el focus en els continguts curriculars més importants i transferibles des d’un context el més real possible, permetent així un aprenentatge més significatiu i l’assoliment progressiu de les competències bàsiques.
Habilitats que considerem cabdals per a la societat del segle XXI
Coneix infantil
LA METODOLOGIA: SUMMEM
-
Ensenyem de forma globalitzada, manipulativa i sensorial els àmbits de la numeració,
el càlcul, la mesura, el raonament, l’estadística i l’orientació en l’espai i el temps. Amb
la matemàtica, els infants avancen en la descoberta sensorial, en les seves
possibilitats perceptives i en l’establiment de relacions lògiques de l’entorn.
Coneix infantil
LES MATEMÀTIQUES
-
Apliquem metodologies de treball amb robots educatius a l'aula com a fil conductor
transversal per a la seva aplicació en diverses matèries i ajudar a treballar
l'aprenentatge basat en problemes i projectes de forma senzilla i divertida des dels
primers nivells educatius.
L'experiència d'aprenentatge engloba aspectes com la seqüenciació, la lateralitat i la
noció espacial, el treball en equip i el respecte, la curiositat, la creativitat i el
pensament crític.
Coneix infantil
PROGRAMACIÓ
-
L’anglès és la primera llengua estrangera de la nostra escola. A partir de 5è de primària tots els alumnes inicien l’aprenentatge d’una segona llengua estrangera: el francès o l’alemany, que poden continuar estudiant fins al Batxillerat.
- Mètode Artigal per l’aprenentatge i representació teatral de
contes en anglès. A P4 iniciem el treball de la fonètica amb el
mètode Phonics.
- L’educació plàstica (Arts & Crafts) s’imparteix en llengua anglesa.
D’aquesta manera, els alumnes fan 5 hores d’anglès a la
setmana i els alumnes de P4 i P5 fan 6 hores a la setmana.
- Mestra especialista d’anglès i auxiliars de conversa nadives
Coneix infantil
APRENENTATGE DE LES
LLENGÜES ESTRANGERES
-
La natació a la nostra escola és una matèria obligatòria des de P3 fins a 4t d’ESO.
Des de l’inici de P3 treballem la familiarització amb el medi aquàtic, la flotació amb
material i sense, els diferents desplaçaments en posició dorsal i ventral, i els
capbussaments. Aquests objectius els portem a terme amb una gran varietat
d’exercicis.
Les classes es divideixen en tres grups de treball. Amb aquests grups reduïts, podem vetllar pels petits i fer que millorin més ràpidament.
Coneix infantil
LA NATACIÓ
-
A l’Educació Infantil treballem diferents aspectes de la música: l’oïda, el llenguatge
musical, el ritme, el moviment i la dansa, la cançó i l’audició. A cada curs d’educació
infantil realitzem dues hores setmanals de música amb l’especialista.
El nostre projecte PRIMÀRIA MUSICAL permet, durant l’Educació Primària, cursar de
manera integrada en l’horari lectiu i extraescolar els estudis musicals i instrumentals de
Nivall Bàsic.
Coneix infantil
LA MÚSICA
-
Treballem la pràctica psicomotriu educativa, basada en Aucouturier, en què el
desenvolupament de l’infant és tractat des de la seva globalitat. És una pràctica que
afavoreix el desenvolupament harmònic de la personalitat i l’accés a la comunicació, la
creació i el pensament. Basada en l’acció espontània, en interacció amb l’espai, els
objectes i els altres, i la intervenció de l’adult, la psicomotricitat permet als infants un
itinerari de maduració que els porta progressivament del plaer de l’acció al plaer del
pensament.
Coneix infantil
LA PSICOMOTRICITAT
-
De 8.45 (entrada flexible) a 17.00 .
Els divendres, la sortida és a les 15.45
Servei d’acollida gratuït tots els dies lectius de 7.30 a 8.45 i de 17.00 a 18.00
Els divendres, el servei d’acollida a la tarda és de 15.45 a 17.00
Ambient familiar i independent de la resta d’etapes educatives amb espais a l’aire lliure com l’hort, l’aula de natura i bosc.
Entrada pròpia que permet una còmoda accessibilitat, ja que disposa d’aparcament propi per a les famílies
Coneix infantil
HORARI