Compartim coneixement i experiències SUMMEM!

Aquest matí hem rebut la visita de mestres d’infantil i de cicle inicial de primària, procedents de l’Escola Pia Sant Antoni, l’Escola Pia Terrassa i de l’Escola Pia de Vilanova, amb l’objectiu de mostrar 2 dels itineraris d’aprenentatge que estem duent a terme a P4 i a 2n de primària.

P4: De tots els ous neixen pollets?

Aprofitant que en l’activitat d’Easter Egg Hunt els alumnes de P4 van trobar diferents ous als patis de l’escola, llancem la pregunta vertebradora “De tots els ous neixen pollets?”. Arrel d’aquest repte, els alumnes de P4 comencen a investigar i fer-se diferents preguntes (com neixen els pollets, com estan dins l’ou, si tots els ous són iguals, què hem de fer si neix, com continuarà vivint…).

2n de primària: Quines persones fan possible que puguem fer l’esmorzar  comunitari de final de curs?

A través d’una carta, els alumnes reben l’encàrrec de preparar l’esmorzar de final de curs, seguint unes determinades condicions. Així aprendran els oficis de cada sector, la relació que hi ha entre els diferents sectors, i les eines i coneixements que s’han de tenir  per desenvolupar un ofici. També descobriran com interaccionen els diferents oficis entre ells, quin paper juga la tecnologia, què són les matèries primeres i els productes acabats, i com funciona el reciclatge. A més de preparar l’esmorzar de final de curs, els alumnes hauran de fer un full de paper reciclat de forma artesanal.