Celebrem plegats el Día de Muertos!

El 2 de novembre Mèxic recorda els seus morts, els fa presents i els celebra. Durant dies es construeixen els Altares de Muertos, es fan celebracions i trobades al seu voltant i als cementiris. Els Altares de Muertos es construeixen a les cases en honor dels familiars que ja no hi són però també a les escoles, als centres comunitaris, a les empreses…

A les Escuelitas de Tareas i a l’Instituto José Calasanz també en construeixen, i es sumen als que construeixen les famílies de les comunitats de la FES a casa seva.

En el marc de l’agermanament entre l’Instituto José Calasanz i la nostra escola, avui divendres, hem dut a terme una activitat amb els alumnes de 4t de primària, amb la col·laboració de membres de la FES: construir l’Altar de cada classe de 4t. Aquesta activitat ens ha permès:

• Conèixer i valorar una tradició mexicana famosa arreu del món i contrastar-la amb les nostres: riquesa cultural.
  • Estrènyer vincles amb els companys/es de Mexicali perquè tots i totes celebrem aquesta festa. Compartirem el resultat (fotos i vídeos) amb ells, així com ells ho faran amb nosaltres: establim relacions iguals.
  • Treballar la vida i la mort, la celebració, la família, la comunitat, la diversitat cultural.