Celebrem el Dia Escolar de la No Violència i la Pau amb una “càpsula del temps”

Avui dimecres, 30 de gener, se celebra el Dia Escolar de la No Violència i la Pau, en commemoració de l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi. Per aquest motiu, l’Escola Pia Sarrià-Calassanç i les altres 19 de l’Escola Pia de Catalunya organitzem cada any activitats diverses de reflexió sobre la pau i els drets humans en el nostre món.

Enguany, per primera vegada, totes les escoles realitzem una mateixa activitat, la “càpsula del temps”, sorgida del treball conjunt dels delegats i delegades de cada escola i al consell de delegats de l’EPC. Tot l’alumnat ha reflexionat sobre com s’imaginen el món d’aquí 5 anys pel que fa a la Pau i han elaborat algun producte (dibuixos, poemes, vídeos, collage….) que guardaran dins de la “càpsula” de cada escola durant els propers 5 anys. L’any 2024 a cada escola obrirem les càpsules i es treballarà amb les idees que s’hi van guardar i la situació real del moment.

• Es tracta d’una activitat sorgida del treball dels alumnes que, per primera vegada, es farà conjuntament a totes les nostres escoles, 20 a tot Catalunya.
  • A la “càpsula del temps” es guardaran dibuixos, poemes, vídeos i altres treballs de reflexió sobre la No Violència i la Pau.
  • D’aquí a 5 anys, el 2024, cada escola obrirà la seva “càpsula” per treballar sobre les idees que s’hi van guardar i la situació real del moment.

A l’Escola Pia de Sarrià-Calassanç (explicar l’activitat concreta que fareu, en 4 línies, i l’horari en que es farà l’activitat).

D’11.00 a 12.00: Dinàmiques i activitats a les diferents classes

De 12.05 a 12.15 – desplaçament els grans amb els petits al pati central

De 12.15 a 12.45 – Celebració del DENIP. Càpusla del temps

OBJECTIUS:

. Establir relacions positives entre alumnes d’ESO, Batxillerat, Cicles, Primària i Infantil a partir de fer dinàmiques i jocs junts.

. Fer visible el lema d’enguany “Caminem junts i arribarem més lluny” anant tots el membres de la comunitat educativa  junts a l’acte del DENIP.

. Aprofundir en quines accions i desitjos els alumnes poden fer una escola i un món on no hi hagi violència.

. Fer conscient a tot l’alumnat que volem treballar junts per la pau i això vol dir conèixer-nos, perdre pors, escoltar els problemes dels altres.

. Sentir-nos Escola Pia ja que totes les escoles pensaran com haurà millorat el món, l’escola… en relació al tema de la  pau d’aquí 5 anys.

. Visibilitzar els aprenentatges dels alumnes d’EASE i AFE2.