Celebrem el Dia de les Matemàtiques

Avui hem celebrat el dia de les matemàtiques. L’objectiu d’aquesta jornada és mostrar una cara més lúdica i aplicada de les matemàtiques i confirmar que les matemàtiques estan en tot el que ens envolta, des d’un joc de taula a la proporció que hi ha entre la nostra alçada i la distància des del nostre melic a terra. La jornada ha començat amb els alumnes de 3r d’ESO explicant a tots els alumnes de primària que és un quadrat màgic i com es pot utilitzar per guanyar sempre al tres en ratlla coneixent-los. També quina màgia hi ha a la cinta de Möebius que permeti als Vengadores anar al passat per agafar les gemmes de l’infinit. I quina és la proporció més bella de l’univers, la del nombre d’or. Simultàniament els alumnes de 1r i 2n de l’ESO han realitzat un campionat de Nonaga, un joc de taula que ens ajuda a pensar més i millor i als alumnes de 3r i 4t d’ESO se’ls explica “Per a què serveixen les matemàtiques” i “Com ens les trobem a cada racó de les nostres vides “. Després d’un breu descans per recobrar forces l’Escola s’ha converiti en un “bazar” d’activitats lúdiques: oques gegants, memory, 7 to Euler, el gran joc de les mates, enfonsar la flota, el joc de les simetries … Una jornada intensa que esperem que s’hagi gaudit al màxim.