Celebrem el DENIP: “LA SALUT, UNA EINA PER A LA PAU?”

Avui tots els alumnes i personal de l’escola hem celebrat el DENIP (Dia Escolar per la No Violència i la Pau). El 30 de gener commemorem l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi. Per aquest motiu, tots els centres de l’Escola Pia de Catalunya organitzem cada any activitats diverses de reflexió sobre la pau i els drets humans.

Enguany, sota el lema “La salut, una eina per a la pau?”, hem volgut treballar, en primer lloc, els diferents aspectes de la salut i descobrir com aquests poden contribuir a la PAU; i en segon lloc, aprofundir sobre els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible proposats per l’ONU), concretament el tercer objectiu: garantir una vida sana i promoure el benestar per a totes les persones a totes les edats.

Hem creat una FARMACIOLA PER A LA PAU. Fent una gran demostració de creativitat, cada curs hi ha aportat un remei amb les seves corresponents indicacions i posologia. La nostra farmaciola conté solucions per a un munt de patologies; la trobareu exposada al vestíbul principal.

Cada cicle ha treballat diferents aspectes de la salut:

Què és el DENIP? Com va néixer?

El 30 de gener es commemora la mort del líder nacional i espiritual de l’Índia Mahatma Gandhi. Gandhi  va ser  un advocat i polític hindú, que roman en la memòria col·lectiva de la humanitat com a símbol de l’acció política i reivindicativa fonamentada en l’espiritualisme i la resistència pacífica. La seva doctrina es basa en dos principis: ‘la cerca de la veritat’ com a forma d’arribar a ser una persona recta i virtuosa, i la ‘no-violència’ com a  forma de resposta davant de les agressions.

El ‘Dia Escolar per a la No-violència i la Pau (DENIP) neix l’any 1964 i és una iniciativa pionera, no estatal, no governamental, no oficial, independent, lliure i voluntària d’educació no violenta i pacificadora.

Es practica en escoles de tot el món, i estan convidats a participar-hi els centres educatius, els educadors i els estudiants de tots els nivells i de tots els països. A l’Escola el celebrarem avui divendres 29 de gener.

Per què un acte col·lectiu?

L’acte simbòlic pretén oferir un espai de participació i intercanvi per a l’alumnat, i proporcionar alhora als participants l’oportunitat de mostrar a la resta de la societat el seu compromís amb la pau.