Celebrem el dia escolar de les matemàtiques

El passat divendres 12 de maig es va celebrar el dia escolar de les matemàtiques. Aquest efemèride se celebra des de l’any 2000, any que va ser declarat de les matemàtiques per part de la UNESCO. L’objectiu d’aquesta celebració és mostrar la relació que hi ha entre les matemàtiques i altres àrees del coneixement. En anys anteriors el tema de la jornada ha estat els jocs, l’alimentació, la música, l’arquitectura. Enguany el tema era el turisme. Que se celebri el 12 de maig té a veure amb que va ser el DUA de naixement d’un dels grans divulgadors de les matemàtiques que hi ha hagut al nostre país, Pere Puig Adam.

En el nostre col·legi no s’havia fet cap celebració així que aquest vam decidir que es podrien fer algunes activitats per a tots els alumnes d’educació obligatòria, des de P3 fins a 4t d’ESO. La jornada va començar a les 9 del matí, els alumnes de 4t d’ESO explicaven en format fira als alumnes de primària com es poden usar les matemàtiques en la vida real. A partir de les 11:15 tots els alumnes del col·legi van estar realitzant diverses activitats com lògica, càlcul, geometria, història, llengua, yincamas, una infinitat d’activitats que van estar acompanyades amb contes, pel·lícules i jocs de taula.

En definitiva un dia de mates a l’escola.