Us volem donar la benvinguda a un nou curs, tot desitjant que estigueu bé de salut i que hagueu aprofitat l’estiu de la millor manera possible.

Estem a les portes d’un nou curs marcat per la situació de la COVID-19. Heu pogut sentir les diferents notícies pel que fa els criteris de retorn a les escoles, criteris ben canviants i que ens han provocat molts esforços de gestió i adaptació del nostre pla organitzatiu.

Del que no hi ha cap mena de dubte és que us esperem el dilluns 14 de setembre per començar el curs, i fer-ho de forma presencial. Els nostres alumnes ho necessiten, els docents ho necessitem i les famílies i el país també. L’aprenentatge i la convivència dels nostres infants i joves ha de continuar, vetllant al màxim per la seva seguretat amb els procediments de seguretat i higiene pautats pel Departament d’Educació i de Salut de la Generalitat de Catalunya.

Treballem perquè l’escola sigui un espai segur. Obrirem l’escola, assumint els mínims riscos possibles i aplicant les mesures genèriques de seguretat i prevenció que us explicarem amb detall:

–       Grups de convivència estables.
–       Entrades i sortides: Accessos diversificats i esglaonats a l’escola.
–       Mascareta generalitzada, neteja, desinfecció i ventilació d’espais.
–       Control de la temperatura (família/escola).

Estem preparant les reunions d’inici de curs, per tal d’informar-vos del funcionament escolar i extraescolar, organització curricular presencial i “on line”, serveis i protocols en el cas d’un possible positiu i quarantena del grup estable.

La possibilitat de confinament temporal de grups, nivells o etapes és possible i entre tots hem de treballar perquè l’afectació sigui la menor possible. És responsabilitat de tots educar els nostres alumnes en la prevenció i aplicació d’aquestes mesures per evitar-ho i vetllar per la meva seguretat personal i de la resta de la comunitat educativa.  Hem de ser més solidaris que mai.

Les informacions que arriben des dels mitjans no sempre són precises respecte a les mesures que es prendran a les escoles, especialment en el que té a veure amb la seguretat a les aules i la ràtio d’alumnes. Des de la Institució continuem treballant amb el Departament d’Educació per aconseguir més recursos i tenir les condicions òptimes per iniciar el curs. Davant d’una realitat que pot ser canviant, anirem prenent les mesures que en cada moment siguin necessàries seguint les instruccions de les diferents administracions. Com sempre, seguirem treballant per tal de donar la màxima qualitat educativa en condicions de seguretat i salut.

Amb el vostre suport podrem fer realitat cada dia l’Escola Pia de Sarrià que tots volem.

Cordialment,

Jose Martín