Immaculada núm 25–35, 08017 Barcelona - 932 120 908

Barcino vista per uns guies molt especials

Els pares i mares de 1r d’ESO volíem fer una visita a la Barcelona romana. Els guies contractats ens van fallar a última hora, per això vam demanar ajuda als alumnes de 1r d’ESO que durant el 3r trimestre s’han convertit en uns experts en la matèria gràcies a l’itinerari SUMMEM “Perdona, encara vius a Barcino?”.

Aquest dissabte 16 de juny, els alumnes de 1r d’ESO i les seves famílies vam poder gaudir d’un tour molt especial per la Barcelona romana. Vam veure i escoltar els resultats de l’itinerari Barcino del SUMMEM i vam passejar per la Barcelona romana guiats per un tríptic que ha elaborat cadascun dels grups d’alumnes.

Es tractava d’un tríptic molt original: un fulletó audiovisual en el que, gràcies als codis QR, les famílies accedíem a diversos vídeos on els nens i nenes introduïen com era la ciutat a l’època dels romans, i explicaven els principals monuments i restes romanes. Gràcies als vídeos, vam descobrir les muralles, el Fòrum, el cardus i el decumanus (les principals vies romanes), el temple d’August, un tros ben amagat de l’aqüeducte, la necròpolis, etc. Ens va acompanyar la Tere Prats, que a més ens va fer descobrir el Centre Cívic Pati Llimona i la porta exterior de la muralla.

Ha estat una molt bona experiència. Els fills han mostrat la feina feta i com aprenen d’una forma diferent amb el SUMMEM, i els pares i mares han redescobert zones de la història gràcies als seus fills-guies. Gràcies, Tere, per aquesta tarda de dissabte tan especial!

Max Escayola (alumne de 1r ESO B) i Mireia Pi (mare d’alumne)