Avís legal web de l’ESCOLA PIA DE SARRIÀ
D’acord amb el que disposa l’article 10 de la Llei 34/2002, de 11 de juliol, de Serveis de la Societat de la Informació i del Comerç Electrònic, us informem:
El titular de la web és l’ESCOLA PIA DE SARRIÀ, amb domicili a C/Immaculada 25-35 08017 Barcelona, CIF R-0800582-I inscrita al Registre d’entitats religioses del Ministeri de Justícia amb el número 004983. A partir d’aquí, l’ESCOLA PIA.
Correu electrònic de contacte: infosarria@escolapia.cat
Telèfon: 932120908
Codi de Centre: 08004286
2.- Condicions de privacitat i tractament de la informació
2.1.- Dret d’informació
D’acord amb el que disposa l’article 11 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals (en endavant LOPDGDD) i l’article 13 del Reglament General de Protecció de Dades 2016/679 us informem de:
2.1.1.- Identificació de responsables:
El responsable del tractament és l’ESCOLA PIA amb les dades de contacte que consten a l’apartat 1 d’aquest avís.
Podeu contactar amb el Delegat de Protecció de Dades (DPD) al correu electrònic proteccio.dades@escolapia.cat.
2.1.2.- Finalitats de tractament i base jurídica
2.1.2.1.- Finalitat general
Les dades que ens faciliteu als formularis que trobareu a la web, les que ens envieu a la nostra adreça de correu electrònic i les que es puguin generar mentre mantingueu relació amb nosaltres s’incorporaran, tal com ens les cediu, a una base de dades titularitat de l’ESCOLA PIA.
Farem servir les dades per prestar-vos els serveis que ens demaneu i per enviar-vos informació de les nostres activitats per correu electrònic o adreça postal.
La base jurídica d’aquest tractament serà la relació contractual que mantingueu amb l’ESCOLA PIA, les obligacions legals i el consentiment que atorgueu en acceptar aquest avís.
2.1.2.2.- Tractament d’imatges
A l’ESCOLA PIA documentem els esdeveniments de caràcter públic que organitzem amb fotografies i vídeos amb la finalitat de fer-ne difusió a la nostra web o a altres espais de difusió pública d’informació com són: la pròpia web, les xarxes socials on disposem de perfil creat i publicacions a pròpies o a premsa.
Les xarxes socials on l’ESCOLA PIA té perfil creat són les següents: Facebook, twitter, Instagram, whatsapp i Youtube.
Podeu obtenir més informació sobre aquest apartat consultant la nostra web o contactant amb el DPD.
El tractament d’aquestes imatges està legitimat amb el consentiment dels interessats/es o en aplicació de l’article 8 de la LO 1/1982 de protecció del dret a l’honor, la intimitat i la pròpia imatge.
2.1.3.- Categories de destinataris
Per donar compliment a les anteriors finalitats tindran accés a les vostres dades:
Podeu ampliar aquesta informació consultant el DPD.
2.1.4.- Transferència internacional de dades
Per a desenvolupar les nostres funcions no cedim ni dipositem dades fora de la Unió Europea.
2.1.5.- Termini de conservació de la informació
Conservarem la vostra informació mentre no revoqueu el consentiment atorgat en acceptar aquesta clàusula.
2.1.6.- Drets dels interessats/es
Teniu dret a accedir, rectificar, suprimir, oposar-vos a que les vostres dades es tractin, a limitar el tractament, a demanar la portabilitat de les dades, a no ser sotmès a decisions individuals automatitzades i a revocar el consentiment que atorgueu.
Per exercir aquests drets podeu enviar un correu electrònic a proteccio.dades@escolapia.cat.
2.1.7.- Dret de reclamació
L’organisme competent per conèixer de la correcta aplicació de les normes sobre tractament de la informació és l’Agència Espanyola de Protecció de Dades, amb domicili al Carrer Jorge Juan, 6 de Madrid.
2.1.8.- Obligacions de l’interessat/da
L’interessat/da ha d’aportar informació veraç i actualitzada en tots els processos de recollida de dades, sent ell l’únic responsable de la vulneració d’aquesta obligació.
Als formularis de recollida de dades estan marcades les dades que són obligatòries aportar, en funció de la demanda que faci l’interessat/da. La manca de l’aportació d’aquestes dades pot suposar la impossibilitat de participar de l’activitat o proporcionar el servei que es demana.
2.1.9.- Elaboració de perfils
Per a l’acompliment dels objectius de l’ESCOLA PIA i, sobretot, per fer una atenció més personalitzada, acurada i eficaç a l’interessat/da, de vegades, és necessari elaborar perfils dels destinataris dels serveis. En cap cas, l’elaboració del perfil es fa de manera exclusivament automatitzada.
2.2. Consentiment de l’interessat/da
S’entén que l’interessat/da accepta les condicions establertes si accepta les presents condicions de privacitat i tractament de la informació mitjançant l’acceptació que es troba en tots els formularis de recollida de dades o si ens dirigeix un missatge per correu electrònic.
Les dades personals es desen a la base de dades de l’ESCOLA PIA que, en tot cas, garanteix les mesures tècniques i organitzatives per a preservar la integritat i la seguretat de la informació que tractem.
2.3. Seguretat
La base de dades està dotada de les preceptives mesures de seguretat i hem establert tots els mitjans tècnics al nostre abast per evitar la pèrdua, mal ús, alteració, accés no autoritzat i robatori de les dades que ens faciliteu. El tractament de les dades personals està ajustat a la normativa establerta en la Llei Orgànica 3/2018 de protecció de dades i garantia dels drets digitals i el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 de abril de 2016.
2.4.- Cookies i recollida de dades estadístiques
La navegació d’un usuari per aquesta web deixa com a rastre l’adreça IP que li ha estat assignada pel seu proveïdor d’accés a Internet. Només es fa servir aquesta adreça per a fins exclusivament interns, com són les estadístiques d’accés al Portal.
Per a la utilització d’aquesta web, és possible que s’utilitzin cookies. Les cookies que es puguin utilitzar s’associen únicament amb el navegador d’un ordinador determinat (un usuari anònim), i no proporcionen per si mateixes cap dada personal de l’usuari. Aquesta web pot utilitzar els següents tipus de galetes:
– Cookies d’anàlisi: permeten quantificar el nombre d’usuaris i així realitzar el mesurament i anàlisi estadístic de la utilització i activitat que fan els usuaris de la nostra pàgina web, així com elaborar de perfils de navegació dels usuaris en aquestes pàgines i en les nostres aplicacions, tot això amb la finalitat d’introduir millores.
– Cookies tècniques: permeten a l’usuari la navegació a través de la pàgina web i la utilització de les diferents opcions o serveis que en ella existeixen com, per exemple, controlar el trànsit i la comunicació de dades, identificar la sessió, accedir a parts d’accés restringit, recordar els elements que integren una comanda, realitzar el procés de compra d’una comanda, realitzar la sol · licitud d’inscripció o participació en un esdeveniment, utilitzar elements de seguretat durant la navegació o emmagatzemar, difondre i / o compartir continguts.
Com a usuari teniu la possibilitat de configurar el vostre navegador per ser avisat en pantalla de la recepció de cookies i per evitar la seva instal·lació en el vostre disc dur. Tots els navegadors permeten fer canvis amb la finalitat de desactivar la configuració de les galetes. Aquests ajustaments es troben ubicats en les “opcions” o “preferències” del menú del vostre navegador. A continuació trobareu els enllaços de cada navegador per desactivar les cookies seguint les instruccions:
Us informem, però, que hi ha la possibilitat de que la desactivació d’alguna galeta impedeixi o dificulti la navegació o la prestació dels serveis oferts en aquesta web.
2.5. – Ús d’adreces IP
Per facilitar la recerca de recursos que creiem que són del vostre interès, podeu trobar en aquesta web enllaços a altres pàgines.
Aquesta política de privacitat només és d’aplicació a aquest web. L’ESCOLA PIA no garanteix el compliment d’aquesta política en altres webs, ni es fa responsable dels accessos mitjançant enllaços des d’aquest lloc.
Qui accedeixi i faci servir aquest lloc web, tindrà la consideració d’usuari. L’usuari pel sol fet de ser-ho, accepta totes les condicions d’ús.
3.1. Genèriques
Està prohibit publicar en aquesta web, als nostres blogs, i resta d’eines de participació continguts que atemptin contra els següents principis:
3.2. Particulars
L’usuari assumeix la responsabilitat de l’ús del portal. Aquesta responsabilitat s’estén al registre que fos necessari per accedir a determinats serveis o continguts. L’usuari serà responsable d’aportar informació veraç i lícita en el procés de registre.
L’usuari es compromet a fer un ús adequat dels continguts i serveis que el titular del domini ofereix a través dels seus websites i eines de participació; amb caràcter enunciatiu però no limitador, també es compromet a no fer-les servir per a:
L’ESCOLA PIA es reserva el dret de retirar tots els comentaris i aportacions que vulnerin el respecte a la dignitat de la persona, que siguin discriminatoris, xenòfobs, racistes, pornogràfics, que atemptin contra les persones, especialment, contra els interessos de la joventut o de la infància, l’ordre o la seguretat pública o que, no resultessin adequats per a la seva publicació a criteri de l’ESCOLA PIA.
En qualsevol cas, l’ESCOLA PIA no és responsable de les opinions manifestades pels usuaris a través dels fòrums, xats, o altres eines de participació.
3.3. Ús de contrasenyes
L’accés a determinats continguts pot requerir un codi d’usuari i una contrasenya. Si escau, se us haurà comunicat oportunament.
Us informem que les contrasenyes són personals i intransferibles. L’usuari és l’únic responsable de les conseqüències que es puguin derivar de l’ús de la seva contrasenya.
L’ESCOLA PIA és titular de tots els drets de propietat intel·lectual i industrial de les seves pàgines web, com també ho és de tot el seu contingut, de manera que tota reproducció, distribució i comunicació pública total o parcial del seu contingut queda expressament prohibida sense l’autorització expressa de l’ESCOLA PIA.
L’ESCOLA PIA no es fa responsable dels danys i perjudicis que es puguin derivar d’interferències o avaries telefòniques, desconnexions en el sistema electrònic, presència de virus informàtics, programes maliciosos o qualsevol altre factor aliè al seu control.
L’ESCOLA PIA es reserva l’exercici de les accions legals que corresponguin contra els que vulnerin aquestes condicions.
L’ESCOLA PIA pot modificar aquestes condicions en qualsevol moment, sense avís previ, publicant les seves modificacions tal com apareixen.
La relació entre l’ESCOLA PIA i l’usuari es regirà per la normativa espanyola vigent i qualsevol controvèrsia se sotmetrà als Jutjats i tribunals corresponents a la demarcació judicial del domicili de l’ESCOLA PIA.
Treballem perquè els nostres alumnes assoleixin un bon domini de les llengües estrangeres oferint un seguit d’activitats i aplicant unes metodologies que els facin competents en aquest àmbit.
Establim aliances amb escoles de diferents països d’Europa i posem en contacte els nostres alumnes amb companys i companyes d’altres països, perquè puguin conviure durant una setmana i conversar en les llengües estrangeres que aprenen a l’escola. Això els permet consolidar la llengua oral i aprendre en un entorn diferent de l’aula, i alhora els ofereix l’oportunitat de conèixer una altra cultura i una altra manera de viure.
https://drive.google.com/file/d/1TFC0TdXChYiwSLgbb7OUlajKNDg9tzk9/view?usp=sharing
Habilitats que considerem cabdals per a la societat del segle XXI.
APRENENTATGE COOPERATIU, INTERDISCIPLINAR I CONTEXTUALITZAT, PER COMPETÈNCIES I HABILITATS
Els alumnes aprenen millor perquè es practiquen sistemàticament habilitats socials i estratègies de treball en equip que han augmentat la seva motivació vers les tasques escolars que faciliten la millora de l’empatia, l’autoestima, el respecte a l’altre, la responsabilitat individual i l’ajuda mútua.
Ensenyament reglat
Català
Castellà
Medi natural i social
Arts&Crafts (Educació Visual i Plàstica, impartida íntegrament en llengua anglesa (metodologia AICLE centrat en la competència oral) a cada curs de la Primària.
Educació física
Matemàtiques
Cultura religiosa
Anglès
Esbarjo
Ensenyament complementari que afegim a l’Escola
Dins de la jornada escolar (obligatòria)
Jocs esportius
Conversa en anglès (auxiliars de conversa nadius per adquirir l’adeuada competència oral)
Tutoria grupal
Primària Musical amb (Escola Liceu)
Taller de lectura
Taller artístic
Francès/Alemany (matèria obigatòria a partir de 5è (a triar entre l’alemany o el francès) amb l’objectiu de donar l’opció al nostres alumnes de l’accés a l’iItinerari de l’Aula Europea e partir de l’ESO.
Natació (matèria obligatòtria amb periodicitat d’1 cop a la setmanana dins de la jornada escolar en la piscina de l’Escola).
Programació
Fora de la jornada escolar (opcional)
Catequesi de preparacíó a la Primera Comunió (a 3r i 4t de Primària, div. de 16 a 17h).
Grup Mou-te
Activitats extraescolars
De 8.45 a 13.00 i de 14.45 a 16.45.
Els divendres, la sortida és a les 15.30.
Servei d’acollida gratuït tots els dies lectius de 8.00 a 8.45 i de 16.45 a 17.15. Els divendres, el servei d’acollida a la tarda és de 15.30 a 16.00.
Transformar un grup d’alumnes en un grup eficient i efectiu origina una millora en les relacions interpersonals i en el rendiment acadèmic.
Apliquem dinàmiques de grup com a elements dinamitzadors i necessaris en el procés d’ensenyament/aprenentatge, per aconseguir una major implicació en l’aprenentatge i interès per “aprendre a aprendre”. Les dinàmiques de grup s’apliquen dins de l’aula i en espais propers a aquesta.
La pràctica esportiva i els valors de l’esport són un eix transversal del nostre projecte educatiu.
La natació a la nostra escola és una matèria obligatòria des de P3 fins a 4t d’ESO.
L’Escola disposa de nombroses instal·lacions esportives i equipaments (camp de futbol, pavelló de bàsquet, pistes de pàdel, piscina, gimnàs, rocòdrom, bosc, teatre…) que afavoreixen el creixement personal i acadèmic dels alumnes.
Potenciem la formació i educació musical entre els nostres alumnes. Promovem que els alumnes adquireixin les competències necessàries per a la pràctica de la música i preveiem diversos itineraris per tal que els alumnes avancin segons la seva motivació, la seva dedicació i el seu talent a través de la vinculació al Conservatori del Liceu coherents amb el nostre projecte educatiu.
L’anglès és la primera llengua estrangera de la nostra escola. A partir de 5è de primària tots els alumnes inicien l’aprenentatge d’una segona llengua estrangera, el francès o l’alemany, que poden continuar estudiant al llarg de tota l’ESO. També a l’ESO, els alumnes poden optar per cursar itineraris d’excel·lència (Aula Europea de francès i Aula Europea d’alemany).
Agrupaments flexibles d’anglès a 5è i 6è de primària. Especial incidència en la competència oral.
Auxiliars de conversa en anglès i en francès (professorat nadiu).
Inici de l’aprenentatge de la llengua francesa o alemanya a 5è.
Per l’aprenentatge i representació teatral de contes en anglès utilitzem el mètode Artigal.
Matèria curricular en anglès a a cada curs de la Primària (AICLE)
Mitja pensió en anglès a 6è de primària.
Presentació dels alumnes als exàmens oficials de Cambridge. Els continguts dels exàmens estan integrats al currículum d’anglès de l’Escola.
Programes d’intercanvi a l’estranger (dins el curs escolar i vacances escolars).
El treball en educació emocional i dimensió interior, mitjançant activitats d’interiorització, reflexió i visualització, ajuda a crear un ambient serè que permet un aprenentatge més eficaç.
Amb la finalitat d’exercitar les competències bàsiques dels nostres alumnes i particularment la competència matemàtica, fonamentem el treball d’aquesta àrea en la metodologia anomenada ABP (Aprenentatge Basat en Problemes) que consisteix en organitzar i desenvolupar tots els continguts matemàtics al voltant de situacions-problema contextualitzats.
Potenciem l’organització del grup-classe amb un seguiment tutorial continu, tant individualitzat com de grup; orientació psicopedagògica, reforç escolar, grups d’estimulació del llenguatge, grups de reforç i de logopedia
De 8.45 (entrada flexible) a 17.00
Els divendres, la sortida és a les 15.45
Servei d’acollida gratuït tots els dies lectius de 7.30 a 8.45 i de 17.00 a 18.00. Els divendres, el servei d’acollida a la tarda és de 15.45 a 17.00
Ambient familiar i independent de la resta d’etapes educatives amb espais a l’aire lliur com l’hort, l’aula de natura i bosc.
Entrada propia que permet una còmoda accessibilitat, ja que disposa d’aparcament propi per a les famílies
Pendre consciència de les nostres emocions, les dels altres, tolerar les pressions i frustracions
Accentuar la nostra capacitat de treballar en equip i adoptar una actitud empàtica social, que ens brindarà majors possibilitats de desenvolupament personal i social
Comprendre més la realitat que ens envolta
Pendre consciència de les nostres emocions, les dels altres, tolerar les pressions i frustracions.
En aquesta etapa és fonamental que s’estableixin relacions afectives entre els infants i els mestres, les quals els permetran adquirir la seguretat i autonomia necessàries per al seu desenvolupament
Potenciem l’organització del grup-classe amb un seguiment tutorial continu, tant individualitzat com de grup; orientació psicopedagógica, reforç escolar, grups d’estimulació del llenguatge, grups de reforç i de logopedia
APRENENTATGE COOPERATIU, INTERDISCIPLINARI I CONTEXTUALITZAT, PER COMPETÈNCIES I HABILITATS
Els alumnes aprenen millor perquè es practiquen sistemàticament habilitats socials i estratègies de treball en equip que han augmentat la seva motivació vers les tasques escolars que faciliten la millora de l’empatia, l’autoestima, el respecte a l’altre, la responsabilitat individual i l’ajuda mútua
Posem el focus en els continguts curriculars més importants i transferibles des d’un context el més real possible, permetent així un aprenentatge més significatiu i l’assoliment progressiu de les competències bàsiques.
Habilitats que considerem cabdals per a la societat del segle XXI
Ensenyem de forma globalitzada, manipulativa i sensorial els àmbits de la numeració, el càlcul, la mesura, el raonament, l’estadística i l’orientació en l’espai i el temps. Amb la matemàtica, els infants avancen en la descoberta sensorial, en les seves possibilitats perceptives i en l’establiment de relacions lògiques de l’entorn.
Apliquem metodologies de treball amb robots educatius a l’aula com a fil conductor transversal per a la seva aplicació en diverses matèries i ajudar a treballar l’aprenentatge basat en problemes i projectes de forma senzilla i divertida des dels primers nivells educatius.
L’experiència d’aprenentatge engloba aspectes com la seqüenciació, la lateralitat i la noció espacial, el treball en equip i el respecte, la curiositat, la creativitat i el pensament crític.
En aquesta etapa els infants es familiaritzen especialment amb la fonètica del català, el castellà i l’anglès per tal d’adquirir-ne la consciència fonològica.
L’anglès és la primera llengua estrangera de la nostra escola. A partir de 5è de primària tots els alumnes inicien l’aprenentatge d’una segona llengua estrangera: el francès o l’alemany, que poden continuar estudiant fins al Batxillerat.
Mètode Artigal per l’aprenentatge i representació teatral de contes en anglès. A P4 iniciem el treball de la fonètica amb el mètode Phonics.
L’educació plàstica (Arts & Crafts) s’imparteix en llengua anglesa. D’aquesta manera, els alumnes fan 5 hores d’anglès a la setmania i els alumnes de P4 i P5 fan 6 hores a la setmana.
La mestra especialista d’anglès i les auxiliars de conversa nadives són les referents d’aquest idioma
Fomentem l’estudi dels idiomes al llarg de totes les etapes i promovem els intercanvis i les estades a l’estranger
La natació a la nostra escola és una matèria obligatòria des de P3 fins a 4t d’ESO.
Des de l’inici de P3 treballem la familiarització amb el medi aquàtic, la flotació amb material i sense, els diferents desplaçaments en posició dorsal i ventral, i els capbussaments. Aquests objectius els portem a terme amb una gran varietat d’exercicis.
Les classes es divideixen en tres grups de treball. Amb aquests grups reduïts, podem vetllar pels petits i fer que millorin més ràpidament.
A l’Educació Infantil treballem diferents aspectes de la música: l’oïda, el llenguatge musical, el ritme, el moviment i la dansa, la cançó i l’audició. A cada curs d’educació infantil realitzem dues hores setmanals de música amb l’especialista.
El nostre projecte PRIMÀRIA MUSICAL permet, durant l’Educació Primària, cursar de manera integrada en l’horari lectiu i extraescolar els estudis musicals i instrumentals de Nivall Bàsic.
Treballem la pràctica psicomotriu educativa, basada en Aucouturier, en què el desenvolupament de l’infant és tractat des de la seva globalitat. És una pràctica que afavoreix el desenvolupament harmònic de la personalitat i l’accés a la comunicació, la creació i el pensament. Basada en l’acció espontània, en interacció amb l’espai, els objectes i els altres, i la intervenció de l’adult, la psicomotricitat permet als infants un itinerari de maduració que els porta progressivament del plaer de l’acció al plaer del pensament.