Els alumnes de 1r d’ESO expliquen als pares enllaços com treballen els itineraris SUMMEM

Els pares enllaços de 1r d’ESO han vingut a veure com els alumnes treballen les diferents activitats dels itineraris SUMMEM de 1r d’ESO.

Us recordem breument els dos itineraris del SUMMEM a 1r d’ESO:

Itinerari científic i tecnològic: L’ampolla que canviarà el clima

El canvi climàtic. Es treballen continguts de Naturals com l’atmosfera, el temps atmosfèric, el clima, el canvi climàtic, la contaminació…; i d’altres de Tecnologia com els plàstics a partir de la generació de residus i la seva classificació. La comissió de Medi Ambient de l’Escola els encarrega l’organització d’una fira científica de conscienciació sobre el canvi climàtic on s’exposaran productes elaborats per ells amb material reutilitzat. També faran una exposició oral amb un format similar al que es fa a la capella en la Jornada de Recerca. Els productes finals són aquests productes elaborats per ells i una sèrie de pòsters amb les capes de la Terra on s’explica tot el sistema treballat. Totes les activitats acaben amb una contribució en aquest pòster.

Itinerari social i humanístic: Perdona, ets de Barcino?

Roma antiga. A partir de l’estudi de la ciutat romana de Barcino, els alumnes han d’elaborar un tríptic informatiu per poder fer un recorregut sense necessitat de guies. El producte final és un tríptic turístic en paper on hi ha alguns codis QR, en els quals hi ha enllaçats uns vídeos realitzats pels alumnes a través dels quals es donen diferents informacions sobre la Barcino romana. Les activitats que van realitzant els alumnes serveixen per donar contingut als vídeos. L’AMPA col·labora en el projecte; els hem demanat que vinguin a demanar als alumnes l’elaboració d’aquest itinerari. L’AMPA fa aquesta demanda perquè els guies que havien contractat per fer una visita a la Barcino romana un dissabte al matí els han anul·lat el recorregut i ells ja l’han publicitat a les famílies.