En el marc de l’agermanament amb amb el Instituto José de Calasanz de Mexicali, avui ens han visitat en Daniel Velàzquez, escolapi que s’encarrega d’aquests projectes a Mèxicali, Hilario Flores, viceprovincial i en Pep Sagalés, assistent viceprovincial.

Han visitat de nou els alumnes de 1r de primària i han pogut compartir amb les experiències de l’agermanament. Els nens i nenes de 1r han fet entrega dels punts de llibre que han fet per a cada nen i nena de l’Instituto José de Calssanz, doncs, celebrarem amb ells el Sant Jordi. Tots els nens i nenes de 1r, tant de Sarrià com de Mèxicali, llegeixen el mateix llibre. Els nostres alumnes han convertit la rosa de Sant Jordi en un punt de llibre.

Per altra banda, els alumnes de 2n d’ESO, dinamitzadors del 39è Dia de la Família, han pogut conèixer més aspectes de la realitat que es viu a Mexicali. Estem preparant el Dia de la Família, i plegats ja hem decidit el lema d’aquest any: “La generositat trenca fronteres”

39è DIA DE LA FAMÍLIA

El proper dissabte 11 de maig la nostra AMPA celebrarà el 39è DIA DE LA FAMÍLIA, amb l’objectiu d’aplegar alumnes, professors/es i famílies en una diada esportiva i festiva per a tota la comunitat educativa de l’Escola Pia Sarrià-Calassanç.

Com cada any, aprofitem aquesta trobada familiar per ajudar a fer realitat algun projecte de cooperació amb la Fundació Educació Solidària de l’Escola Pia de Catalunya. L’any passat vam aportar 13.215,31 euros per a la realització d’una pista esportiva per a l’Instituto José Calasanz de Mexicali (Mèxic).

Enguany, l’Escola Pia de Sarrià continuem l’agermanament amb les missions escolàpies de “Las Californias” i compartim projectes amb les escoles de Tijuana i Mexicali. Enguany recollim per la pista esportiva.

Durant els darrers 20 anys, ambdues ciutats, situades a la frontera amb els Estats Units, a la regió de la Baixa Califòrnia, han crescut molt per l’atracció que desperta la possibilitat de creuar la frontera i trobar feina en territori americà. La població de les barriades populars (colònies) té greus mancances de tipus econòmic, social i de serveis, donant-se problemàtiques d’exclusió social degut a la presència de moltes bandes juvenils, al tràfic i consum de drogues, als petits furts o fins i tot a la prostitució infantil i juvenil. La intervenció de tipus educatiu esdevé un element facilitador en els processos d’integració i incorporació social. Les necessitats de la població són cada cop més grans i les solucions cada cop més escasses degut a què el gran volum de població (ambdues ciutats no tenen ni cent anys d’existència i ja compten amb prop d’un milió d’habitants) dificulta poder atendre moltes de les necessitats. L’objectiu és complementar la tasca que es realitza des de l’escola. A més de ser un espai per ajudar els infants que cursen la primària a resoldre les seves tasques escolars, el centre vol endegar un treball pedagògic, d’animació de la lectura, i que incentivi la relació entre ells. Aquesta intervenció també vol incorporar joves de la zona per realitzar un treball voluntari a les “escuelitas” i promoure la relació amb les famílies. Un desplegament de petites accions que pretenen “recuperar” els nens del carrer en els espais no escolars i establir un lligam amb les famílies destacant els aspectes educatius d’aquest tipus de relació.