3a Fira d’emprenedors

Aquesta tarda ha tingut lloc la 3a Fira d’emprenedors de l’Escola Pia Sarrià-Calassanç! Els alumnes de 4t d’ESO, dins de l’assignatura d’empenedoria, aprenen els primers conceptes sobre l’economia de l’empresa. Vam decidir que la millor manera de treballar aquesta part era a través de l’aprenentatge per projectes. En aquest cas, quin millor projecte que la creació d’una petita empresa per part dels alumnes? Ho haguéssim pogut simular, però no creiem en els simulacres, i per tant, ens vam embarcar en la creació de petites empreses reals en les que els alumnes invertien els seus diners, i els beneficis que en poguessin treure també serien els seus beneficis. Perquè fos una mica més real, havíem de solucionar el problema dels impostos, ja que es tracta d’empreses escolars i, per tant, no en paguen. Vam optar per l’assignació directa: els alumnes donarien el 25% que correspondria a l’Impost de Societats a la ONG que ells decidissin. A més, com a requisit indispensable, les empreses havien de ser socials.

Els alumnes han dissenyat el producte i s’han convertit en accionistes de la seva pròpia empresa. Són ells els que han tingut cura de què tot el cicle d’activitat es realitzi correctament, perquè la seva inversió inicial es transformi en beneficis. D’aquesta manera, cadascun dels components de l’equip empresarial ha tingut una responsabilitat en la direcció de l’empresa, des del president/a fins al director/a de recursos humans, passant pel director/a financer o el/la de producció.

Perquè els alumnes tinguessin l’ocasió de vendre els seus productes, a més d’utilitzar els seus propis mitjans, l’Escola ha organitzat la 3ª Fira d’emprenedors de l’Escola Pia Sarrià-Calassanç. Han pogut explicar els seus productes i les seves empreses a tots aquells pares i nens de l’escola que es mostraven interessats. Ha estat molt il·lusionant per ells i una gran experiència formativa. Però el millor, en alguns casos, ha sigut que s’exhaurissin les existències que havien destinat a la venta durant la fira. Molt bona feina emprenedors!