Immaculada núm 25–35, 08017 Barcelona - 932 120 908

El 38è Dia de la Família

El proper dissabte 26 de maig la nostra Associació celebrarà el 38è DIA DE LA FAMÍLIA, amb l’objectiu d’aplegar alumnes, professors i famílies en una diada esportiva i festiva per a tota la comunitat educativa de l’Escola Pia Sarrià-Calassanç.

Com cada any, volem aprofitar aquesta trobada familiar per ajudar a fer realitat algun projecte de cooperació amb la Fundació Educació Solidària de l’Escola Pia de Catalunya. L’any passat vam aportar 14.358,76 euros per les “Escuelitas de Tareas” de Tijuana i Mexicali.

Enguany, l’Escola Pia de Sarrià vol agermanar-se amb les missions escolàpies de “Las Californias” i compartir projectes amb les escoles de Tijuana i Mexicali. Més endavant us informarem sobre els projectes als quals aportarem els fons recollits durant el proper Dia de la Família. Els projectes seran vehiculats a través de la Asociación Educación Solidaria a les Califòrnies, que treballa a les zones de Tijuana i Mexicali.

Durant els darrers 20 anys, ambdues ciutats, situades a la frontera amb els Estats Units, a la regió de la Baixa Califòrnia, han crescut molt per l’atracció que desperta la possibilitat de creuar la frontera i trobar feina en territori americà. La població de les barriades populars (colònies) té greus mancances de tipus econòmic, social i de serveis, donant-se problemàtiques d’exclusió social degut a la presència de moltes bandes juvenils, al tràfic i consum de drogues, als petits furts o fins i tot a la prostitució infantil i juvenil. La intervenció de tipus educatiu esdevé un element facilitador en els processos d’integració i incorporació social. Les necessitats de la població són cada cop més grans i les solucions cada cop més escasses degut a què el gran volum de població (ambdues ciutats no tenen ni cent anys d’existència i ja arriben al voltant d’un milió d’habitants) dificulta poder atendre moltes de les necessitats. L’objectiu és complementar la tasca que es realitza des de l’escola. A més de ser un espai per ajudar els infants que cursen la primària a resoldre les seves tasques escolars, el centre vol endegar un treball pedagògic, d’animació de la lectura, i que incentivi la relació entre ells. Aquesta intervenció també vol incorporar joves de la zona per realitzar un treball voluntari a les “escuelitas” i promoure la relació amb les famílies. Un desplegament de petites accions que pretenen “recuperar” els nens del carrer en els espais no escolars i establir un lligam amb les famílies destacant els aspectes educatius d’aquest tipus de relació.

VEGEU EL PROJECTE CONCRET

Les autores del lema d’enguany,“Educació x mi, x tu i x tothom!”, són la Mamem Verdaguer i la Patrícia Guasch, alumnes de 2n d’ESO C.

El dibuix guanyador del concurs i que anirà al programa d’activitats és el realitzat per l’alumna Judit Vilà, de 2n d’ESO D.

Enhorabona a totes tres i moltes gràcies per la vostra implicació!

Us recordem que podeu col·laborar aportant els productes i el material que us semblin més adients per a la tómbola que, a benefici d’aquesta causa, organitzem el dissabte 26 de maig. Els excedents de la jornada seran, com sempre, adreçats íntegrament a cofinançar els projectes a les missions escolàpies de “Las Californias”.

Us informem que els donatius de cada Dia de la Família s’han destinat sempre a les missions escolàpies. Durant el curs, la resta de donatius es destinen a entitats locals.
Us agraïm per endavant el vostre interès i la vostra participació, i aprofitem per comunicar-vos que la preparació de totes les activitats del Dia de la Família està oberta a tothom que hi vulgui col·laborar. Si ho desitgeu, podeu contactar amb Inma Rodríguez (inmarf@me.com).