17/03/2015 – Alumnes de l’optativa de Biologia de 4t d’ESO han participat de l’activitat “Què podem aprendre dels animals de laboratori en neurobiologia?”

En motiu de la Setmana del Cervell 2015 a Barcelona, hem pogut gaudir de la neurociència gràcies a la feina i dedicació desinteressada dels investigadors i investigadores de la nostra ciutat.  Alumnes de l’optativa de Biologia de 4t d’ESO han participat de l’activitat “Què podem aprendre dels animals de laboratori en neurobiologia?”. Es tracta d’una activitat realitzada al Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (PRBB- Parc de recerca Biomèdica de Barcelona).
El Dr. Andrés Ozaita i el seu equip  ens ha explicat com funciona un laboratori de recerca en el camp de la neurofarmacologia, les proves experimentals més representatives que hi porten a terme i l’ús dels animals de laboratori en l’estudi dels efectes neurològics dels fàrmacs.

Hem pogut visitar les instal·lacions, veure alguns dels instruments que s’hi troben i conèixer algunes de les tècniques de laboratori que apliquen.

Esperem que amb aquesta activitat podem contribuir a interessar els nostres alumnes per la ciència i aprendre a valorar el paper que té en la nostra societat.