L’escola celebra la 12a Jornada del Treball de Recerca

Divendres passat es va celebrar la 12a Jornada de Treballs de Recerca. Aquesta activitat vol simular un congrès acadèmic real: compta amb una obertura, benvinguda, conferències convidades d’exalumnes nostres, presentació dels treballs seleccionats i una cloenda. La Jornada respon a l’aposta de l’Escola per a l’aplicació del mètode científic en la recerca i la transmissió de coneixement entre els alumnes. Es tracta d’una de les experiències d’aprenentatge entre iguals més reeixides del curs.

Els directors i directores dels treballs de recerca van escollir 11 propostes classificades en tres àmbits: científic, tecnològic i social humanístic-artístic.

S’ha demostrat que fer els treballs en equip dona millors resultats, ja que permet que els alumnes aprenguin també dels seus companys/es. Com a públic hi van assistir els pares i mares d’alguns dels ponents, els alumnes de 2n de batxillerat que presentaran més endavant i tots els alumnes de 1r que, d’aquesta manera, van conèixer exemples reeixits d’un treball que els ocuparà moltes hores i que tot just ara comencen a planificar.

En Julià Hinojosa (cap de projectes) i en Jose Martin (gerent) van cloure l’acte, fent una valoració positiva tant de la Jornada com del llarg procés que han realitzat els alumnes protagonistes de la mateixa.