Els nostres Explainers

Ahir a la tarda el Museu CosmoCaixa de Barcelona es va omplir amb 112 Explainers, és a dir, joves d’entre 14 i 17 anys que els caps de setmana s’han convertit en guies del museu per explicar als seus visitants els experiments exposats a la sala polivalent del CosmoCaixa.

Per arribar a ser Explainers, aquests nois i noies s’han preparat, durant set setmanes, en coneixements cientificotècnics i en habilitats comunicatives. Dues institucions de la URL, La Salle i IQS, així com en Institut Superior de Màrqueting (ESIC), l’Escola Universitària Salesiana de Sarrià (EUSS) i Big Van Ciència, han estat les encarregades de formar els futurs Explainers.

Aquesta experiència permet potenciar les vocacions científiques d’aquests joves, enfortir les seves habilitats personals i formar part de la comunitat Explainers, que ja compta a dia d’avui amb 468 joves i 58 escoles.

Els nostres alumnes que han participat durant el 2n i 3r trimestre són: Carla Bach, Pau Arroyo, Alba Maranillo, Álvaro Martínez, Àlex Alberny, Marc Gobern, Pau Grau, Pau Piñol i Sergi Vallespí. Enhorabon a tots per la bona feina que heu fet!

Amb l’objectiu de agrair-los el treball realitzat, cada any al CosmoCaixa organitza un acte dedicat exclusivament a ells i a elles. Aquest any han assistit més de cent adolescents que formen part d’una trentena d’escoles i instituos de la capital catalana situats als districtes de Sarrià-Sant Gervasi, Gràcia, Nou Barris i Ciutat Vella. Durant l’acte de cloenda, se’ls ha lliurat un diploma a cadascun/a a i se’ls ha sorprès amb l’actuació de Gaia Ciència, de la mà del físic, doctor en Enginyeria Aeroespacial i apassionat per la divulgació científica Miquel Sureda.

La Universitat Ramon Llull ha entrevistat a 3 dels nostres alumnes participants: la Carla, l’Álvaro i en Pau, i això és el que ens han explicat:

Explainers és una iniciativa que neix de la mà dels principals Museus de la Ciència dels EUA i, des de 1969, és el programa estrella del reconegut San Francisco Exploratorium. CosmoCaixa va adaptar la iniciativa el curs 2014-2015 i des de l’inici hi hem participat cada curs.