Estiu i hivern alhora? Per què?

Els alumnes de 4t de primària van rebre fa uns dies un correu dels “Extraterrestres Guais”, que estaven navegant pel nostre sistema solar i feien fotografies, amb una càmara supersòncia, perquè tenien molta curiositat en saber  com vivim al nostre planeta. El hi va sorprendre unes llumetes, que es veien d’uns arbres decorats, el nostre Nadal i van fer dues fotografies, al mateix moment,  però en llocs diferents i van  veure  que en un lloc  era clar i la gent anava amb màniga curta i en l’altre lloc era fosc i la gent anava molt abrigada. Ens van  demanar ajut perquè els expliquéssim perquè passa això:  “Estiu i hivern alhora? Per què?  Iniciem així l’itinerari d’aprenetatge SUMMEM.

Els alumnes de 4t estan fent moltes activitats per poder donar la resposta als “Extraterrestres Guais”: conèixer el nom dels planetes del nostre sistema solar i alguna característiques d’aquests, també el seu tamany i la distància d’aquests respecte al sol. Per això han dibuixat els planetes a escala han representat a escala la distància dels planetes respecte al sol.

Per conèixer les fases de la lluna, van anar a P5. Allà els nens i les nenes ens ho van explicar molt bé, doncs, conèixen perfectament el sistema solar. Per explicar-ho van agafar galetes Oreo…. Tot va quedar molt clar i al final, ens vam menjar les galetes entre tots. Moltíssimes gràcies companys de P5!

Com creuen els alumnes que es mou la Terra per aconseguir les estacions de l’any? Cada parella fa la seva proposta amb un dibuix i les explicacions que considera necessàries

Amb l’activitat “Museu silenciós” els alumnes observen els treballs dels companys i anoten tot allò que no entenen. Després resolen els dubtes