L'escola i tu
c/ Immaculada nº25–35 – 08017 Barcelona - Telèfon: 932 120 908 - Mail: infosarria@escolapia.cat

Pau Piñol Ribas, 2n classificat de la competició matemàtica Mathcup

Pau Piñol Ribas, alumne de 3r d’ESO, ha quedat en 2n lloc a la prova matemàtica Mathcup, organitzada per la Fundació Talent Matemàtic i Científic, i celebrada el passat 16 de juny al CosmoCaixa.

Mathcup és una competició que avalua el talent, la capacitat de treballar en equip i les habilitats de raonament matemàtic. Es celebra a diverses comunitats autònomes en una única jornada que selecciona i promociona alumnes, centres educatius i professors per a competicions, cursos i programes de talent matemàtic a nivell nacional i internacional.

Enhorabona Pau!

El Pau ens explica la seva experiència:

“Tot va començar quan vaig rebre un correu de la cap d’estudis d’ESO, la Tere Prats, en què ens demanava si un company de classe i jo mateix podíem anar al seu despatx ja que ens havia de dir una cosa. Ens va comentar que estàvem capacitats per participar a la Mathcup (Copa de talents matemàtics, tecnològics i científics) que es feia un divendres a les 15h, al Cosmocaixa.

Ens deixaven escollir entre tres modalitats: matemàtiques, tecnologia i ciències. Nosaltres vam escollir tecnologia, ja que era l’assignatura que més dominàvem.

El dia de la prova, a tres quarts de tres de la tarda ja érem allà. Ens van explicar que seria un test de poques preguntes però de definició molt subjectiva. A l’hora de fer-lo ens van dir que a més del de tecnologia havíem de resoldre els altres dos apartats. Ens hi vam estar dues hores però va ser divertit.

Potser us preguntareu per què us explico això. Molt senzill, fa dues setmanes vaig rebre un correu amb els noms dels tres guanyadors del concurs i resulta que vaig quedar en segona posició!

Aquesta ha estat la meva història a la Mathcup i escric aquestes línies perquè veieu que un noi d’actitud senzilla pot quedar segon de Catalunya.”