L'escola i tu
c/ Immaculada nº25–35 – 08017 Barcelona - Telèfon: 932 120 908 - Mail: infosarria@escolapia.cat

Land Art, experiències de joc i de creació

Land Art és un moviment artístic contemporani vinculat a la naturalesa, a l’entorn i als espais. La intenció d’aquest moviment és establir una relació entre l’home i el medi ambient. Els nens i nenes del parvulari utilitzen el bosc, els patis i l’aula de natura per crear i fer les seves produccions. Les fulles, els fruits, els pals i les pedres, entre d’altres, són els elements naturals que donen forma i sentit a les seves obres artístiques. Amb aquesta feina es desenvolupa la creativitat, l’autonomia i el treball en equip.

Potenciem el respecte per l’entorn i reflexionem sobre el pas del temps (la temporalitat) i la no permanència; doncs les obres construïdes a la natura tenen data de caducitat. El món natural no para d’experimentar canvis; la pluja, el vent, els animals… provoquen aquests canvis que són observats pels nens i nenes. Per conservar les seves creacions, utilitzem el recurs de la fotografia. Són noves experiències de joc i de creació, i els primers passos cap a una educació ambiental.