L'escola i tu
c/ Immaculada nº25–35 – 08017 Barcelona - Telèfon: 932 120 908 - Mail: infosarria@escolapia.cat

Intercanviem opinions amb els ambaixadors climàtics del Peace Boat

14 alumnes de Batxillerat han participat en el “I Programa de Joves ambaixadors per als Oceans i el Clima” del 95è Viatge Global de l’ONG Peace Boat.

L’ONG japonesa Peace Boat és una organització que treballa per promoure la pau, els drets humans, el desenvolupament just i sostenible, i el respecte pel medi ambient. Desenvolupa les seves activitats principals mitjançant l’organització de viatges educatius a bord d’un vaixell, que el divendres 22 de setembre va arribar a Barcelona. El programa d’enguany és The Peace Boat Ocean and Climate Youth Ambassador.

Els 14 alumnes de Batxillerat de la nostra escola, juntament amb altres estudiants de 10 centres més, van visitar el vaixell per escoltar en primera persona el testimoni de joves activistes, procedents d’illes del Pacífic, l’Índic i el Carib. Es tracta d’un grup de nois i noies d’entre 19 i 26 anys procedents de Fiji, les Illes Marshall, Maldives, Seychelles, Trinitat i Tobago, i Belize. Els seus noms són Selina Leem, Kya Lal, Lavetanalagi Seruiraduvatu, Ashwa Faheem, Shafira Charlette, La Tisha Parkinson i Zana Kristen Wade. Tots són líders en les seves comunitats i tenen una àmplia experiència en la lluita contra el canvi climàtic i la degradació dels oceans a nivell local i internacional.

Durant la visita al vaixell, els nostres alumnes van tenir l’oportunitat d’exposar els treballs que realitzen a l’Escola a favor del medi ambient i van poder intercanviar opinions amb els ambaixadors climàtics de Fiji i Seychelles. Una experiència molt enriquidora!

L’experiència serà enregistrada en un documental que s’estrenarà a Bonn, durant el COP23