L'escola i tu
c/ Immaculada nº25–35 – 08017 Barcelona - Telèfon: 932 120 908 - Mail: infosarria@escolapia.cat

PRIMÀRIA MUSICAL INTEGRADA

LOGO VINC LICEU

LES CLAUS DEL PROJECTE

El juliol del 2012 l’Escola Pia Sarrià va signar un conveni de vinculació amb el Conservatori del Liceu per tal de potenciar els estudis musicals dels nostres alumnes. Pretenem que els alumnes adquireixin les competències necessàries per a la pràctica de la música i preveiem diversos itineraris per tal que els alumnes avancin segons la seva motivació, la seva dedicació i el seu talent.

La vinculació al Conservatori del Liceu ens facilita una estructuració acadèmica, uns recursos pedagògics, un programa de seguiment i avaluació dels alumnes, un programa de formació permanent del professorat i unes activitats acadèmiques i artístiques coherents amb el nostre projecte educatiu.

A L’Escola volem facilitar l’aprenentatge dels ensenyaments musicals de Nivell Bàsic del Pla d’Estudis del Conservatori del Liceu per tal de formar els nostres alumnes en una disciplina artística, formadora i desenvolupadora de l’individu.

El nostre projecte de Primària Musical permet cursar a l’escola durant l’Educació Primària el programa d’estudis de les Escoles Liceu. A l’horari escolar es treballen els continguts de llenguatge musical i cant coral i a l’horari extraescolar els continguts d’instrument i conjunt instrumental.

• La garantia de qualitat és que els alumnes que decideixen cursar l’itinerari de Primària Musical es formen amb el programa educatiu i curricular de les Escoles de Música Liceu, i són avaluats per professors del Conservatori al llarg de tota la primària per tal d’acreditar els diferents nivells del programa d’estudis del Conservatori del Liceu.
  • Els concerts instrumentals, i les activitats corals i en conjunts instrumentals permeten gaudir i compartir l’experiència musical en totes les seves representacions.
  • El professorat d’instrument està format per professors i professores del Conservatori del Liceu.
  • L’aprenentatge d’un instrument en horari extraescolar és una estratègia complementària que forma part del nostre projecte educatiu.

ORGANITZACIÓ CURRICULAR

1r I 2n D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA

El programa s’inicia a primer de primària i durant els dos primers cursos de l’etapa, la totalitat dels alumnes de l’escola reben 2h de classe de música en horari escolar amb el programa de llenguatge musical del Conservatori del Liceu. També poden cursar l’assignatura extraescolar de Taller d’instrument per tal de conèixer a primer de primària l’oferta d’instruments de l’escola i escollir-ne un quan cursin segon de primària.

Els instruments que l’escola ofereix són: piano, guitarra, violí, viola, violoncel i contrabaix.

Tots els nens i nenes que estudien instrument extraescolar es presenten als exàmens de llenguatge musical i instrument del Conservatori del Liceu, amb un examen únic a final de curs per cada assignatura. Els nens i nenes que encara no fan instrument però volen iniciar-lo l’any següent fan un examen únic de llenguatge musical a final de curs.

DE 3r A 6è D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA

A partir de tercer de primària s’ofereixen dos itineraris. En l’ordinari, se segueixen treballant els continguts musicals del currículum de primària amb una programació establerta en col·laboració amb el Conservatori del Liceu.

En l’itinerari de Primària Musical els alumnes que tenen les aptituds i la voluntat d’aprofundir en els ensenyaments musicals cursen 3h de música en horari escolar, per tal de treballar el llenguatge musical i i el cant coral, amb el programa de nivell bàsic de les Escoles Liceu. Completen el programa amb dedicació extraescolar de 30 minuts setmanals de classe individual d’instrument. A 5è i 6è de primària, els alumnes que estudien violí, viola, violoncel, contrabaix o guitarra també fan 1h de conjunt instrumental.

Al final de l’educació primària, el Conservatori del Liceu atorga als alumnes que han seguit tot el programa i que han superat els exàmens de totes les matèries, el Diploma de Nivell Bàsic, que els capacita per accedir als estudis de grau professional de música.