L'escola i tu
c/ Immaculada nº25–35 – 08017 Barcelona - Telèfon: 932 120 908 - Mail: infosarria@escolapia.cat

Aules noves a cicle inicial. Nous espais per aprendre i conviure millor!

Aquest curs 2017-2018 els alumnes del cicle inicial de primària estrenen aules noves, nous espais que potenciaran l’aprenentatge cooperatiu.

Amb el ferm objectiu de ser una escola adequada a les necessitats dels infants i joves, apostem per l’aprenentatge interdisciplinari per competències, cooperatiu, i atenent les necessitats que es generen amb el projecte d’innovació pedagògica SUMMEM. Els nous espais del cicle inicial permeten ampliar els escenaris didàctics, augmentar els espais que possibiliten la interdisciplinarietat i facilitar la interacció cooperativa i l’entorn competencial.

Voleu veure la reacció del alumnes el primer dia del curs?

Hem pensat molt el què i el com. Amb un arquitecte especialitzat en nous espais educatius, hem redissenyat tota la planta. A partir de la unió de dues classes, les noves aules es transformem en un únic espai d’aprenentatge multifuncional  on podrem treballar amb l’alumne en escenaris diferenciats simultàniament. Aquesta zona de treball compartit pot recuperar la seva intimitat tornant-se a dividir per promoure espais i moments de concentració, tot garantint el confort acústic necessari.

Dominen els tons neutres que aporten tranquil·litat i ambient càlid de treball. Els colors els posaran els nostres alumnes i els seus treballs fruit de la creativitat que volem que ressalti i esdevingui protagonista. Els passadissos amplien la superfície d’aprenentatge amb pissarres imantades per pintar i exposar, i aprendre tant dins com fora de l’aula.

Les taules i cadires es mantenen. D’aquesta manera els alumnes segueixen disposant d’una superfície on treballar amb comoditat, ja sigui amb eines digitals (ordinadors i tabletes) o tradicionals (llibres, paper i llapis).

Es tracta de posar l’espai escolar al servei de l’aprenentatge. A mesura que a l’Escola apliquem innovacions metodològiques, es fa necessària la reorganització dels espais i el temps escolars. En aquest sentit, la millora no només afecta al nou disseny de les aules sinó també a la transformació d’altres espais educatius. Passadissos i patis que summen i amplien els límits de l’aula per aconseguir un aprenentatge transversal, aprofitant les fantàstiques possibilitats del nostre edifici.

Us convidem a visitar-los!